آغاز به کار همایش ملی «ریحانةالنبی» با افتتاح نمایشگاه هنرهای سنتی فارس
کد خبر: 3697712
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

آغاز به کار همایش ملی «ریحانةالنبی» با افتتاح نمایشگاه هنرهای سنتی فارس

گروه اجتماعی ـ همایش ملی «ریحانةالنبی» با افتتاح نمایشگاه هنرهای سنتی فارس و جشن‌های مردمی کوثر آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، همایش ملی «ریحانةالنبی» با افتتاح نمایشگاه هنرهای سنتی استان فارس شب گذشته، 15 اسفندماه در شهرستان مهر آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه که به‌همت معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس برپا شده است، به ارائه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اختصاص داشته و بازدید از آن برای اقشار مختلف مردم آزاد است.

مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه گفت: نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی و هنری استان فارس شامل 60 غرفه و بیش از 50 نفر از هنرمندان و صنعتگران در نمایشگاه حضور دارند و در حضور بازدید کنندگان؛ هنرهای خود را به نمایش می‌گذراند.

وی گفت: بیش از 40 محصول صنایع دستی حوزه روستایی و شهری در زمینه های گلیم‌بافی، قالی‌بافی، حصیر، سپ، رخ‌دوزی، تلی و خوس‌دوزی، معرق کاری ، منبت کاری ، چرم دوزی، لباس بومی و محلی و ... در این نمایشگاه عرضه خواهد شد. برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی فرصت مناسبی برای عرضه‌ محصولات تولید شده صنعتگران و هنرمندان است و از سویی سبب آشنایی مردم با صنایع دستی استان فارس می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در ادامه رونمایی از تابلو معرق کاری ضامن آهو استاد جدی را از دیگری برنامه های این نمایشگاه اعلام کرد.

این نمایشگاه تا ۱۸ اسفند در سالن شهدای دولت شهرستان مُهر پذیرای عموم علاقه‌مندان خواهد بود ضمن اینکه نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با تخفیف 50 درصد از دیگر بخش های این نمایشگاه است.

همچنین سلسله جشن‌های مردمی کوثر از سری برنامه‌های همایش ملی «ریحانةالنبی» از شب گذشته آغاز شد که این جشن‌ها تا شب ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha