لازمه موفقیت در آموزش قرآن مخاطب شناسی است
کد خبر: 3697737
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
بیرامی:

لازمه موفقیت در آموزش قرآن مخاطب شناسی است

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر جامعة‌القرآن خردسالان اراک گفت: یک مربی زمانی می‌تواند از روش‌های علمی هماهنگ در تدریس علوم قرآن استفاده کند که مخاطب خود را بشناسد همچنین یکی از عناصر مهم تدریس قرآن به ویژه در رده سنی خردسالان نوع کتاب است.

لیلا بیرامی، مدیر جامعة‌القرآن خردسالان اراک، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: یک مربی زمانی می‌تواند از روش‌های علمی هماهنگ در تدریس علوم قرآن استفاده کند که مخاطب خود را بشناسد همچنین یکی از عناصر مهم تدریس قرآن به ویژه در رده سنی خردسالان نوع کتاب است.
وی تأکید کرد: کتب زیادی از سوی جامعة‌القرآن چاپ شده و معمولاً در ابتدا کتب اشاره و حفظ موضوعی همراه با آیات کاربردی پیرامون موضوعاتی مانند احترام به والدین، سلام کردن، آداب غذا خوردن و.. برای خردسال در مؤسسه بیان می‌شود. اساتید این آیات را همراه با شعر، قصه و داستان در جامعة القرآن خردسالان آموزش می‌دهند این کتب ویژه کودک طراحی و چاپ شده‌اند و با تصاویر زیبا مرتبط با آیه و رنگ آمیزی همراه است.
مدیر جامعة‌القرآن خردسالان اراک بیان کرد: خردسالان از سنین 5/4 سال جذب جامعه القرآن می‌شوند و به محض ورود به مدت 5 ماه این کتاب‌ها را آموزش می‌بینند یعنی همراه دیگر فعالیت‌ها با شعرهای قرآنی، نقاشی و... آشنا می‌شوند. در مرحله بعدی حروف را با شیوه خاص متفاوت‌تر از سایر مؤسسات آموزش می‌ببنند.آموزش کتاب روخوانی و روانخوانی، کتاب‌های حفظ، تجوید در مراحل بعدی صورت می‌گیرد.
وی در ارتباط با آموزش قرآن با لحن فارسی به قرآن آموزان اظهار کرد: زبان قرآن عربی است و باید به زبان و لحن خودش آموزش داده شود، بعضی از مربیان اعتقاد دارند شباهت الفبای فارسی و عربی در دوران تحصیل به دانش آموز آسیب می‌زند؛ لذا قرآن را با لحن فارسی آموزش می‌دهند.
مدیر جامعةالقرآن خردسالان اراک با تأکید بر اینکه مربی در کلاس به ویژه در رده سنی خردسالان باید پر انرژی باشد گفت: اگر رفتار مربی در کنار جدیتی که دارد انگیزه لازم را نداشته باشد هم در تمرین مستمر قرآن آموز تأثیر منفی می‌گذارد و هم باعث دلسردی می‌شود.

captcha