الگوهای موفق در فرهنگسازی مطالعه را مورد حمایت قرار می‌دهیم
کد خبر: 3697817
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

الگوهای موفق در فرهنگسازی مطالعه را مورد حمایت قرار می‌دهیم

گروه اجتماعی- فرماندار شهرستان سرعین گفت: الگوهای موفق را در راستای توسعه کتاب و کتابخوانی و مطالعه مورد حمایت و توجه جدی قرار می‌دهیم.

عاطف ناصری، فرماندار شهرستان سرعی در گفت وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی استان در ارائه الگوهای موفق، طرح کتابخانه‌گردی را همزمان با سراسر کشور در سرعین نیز به عنوان قلب گردشگری ایران اجرایی و عملیاتی می‌کند به طوری که ما پنجشنبه این هفته 17 اسفند مقارن با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و روز کتابخانه گردی در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) سرعین شاهد برگزاری این طرح خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح قرار است مسئولان، مدیران، نخبگان، ورزشکاران، هنرمندان، اندیشمندان، نمایندگان مجلس و اهالی فرهنگ و رسانه با حضور در کتابخانه‌های منتخب شهرها از نزدیک با این فضای فرهنگی آشنا شده تا این حرکت تلنگری برای توسعه و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی و عادت به مطالعه روزانه باشد.
فرماندار شهرستان سرعین اجرای این طرح را در الگوسازی و مراجعه بیشتر مردم به کتابخانه‌های عمومی موثر دانست و بیان کرد: باید جوانان و نوجوانان خودمان را از همان سنین پائین به سمت مطالعه و کتاب خواندن ترغیب و تشویق کنیم تا بیشترین ساعاتشان را در این مکان فرهنگی و معنوی سپری کنند که قطعا سالم‌ترین فضای تربیتی و افزایش علم و دانش خواهد بود.
ناصری ادامه داد: در کنار مطالعه کتب درسی دانش‌آموزان و دانشجویان ما باید با عضویت در کتابخانه‌های عمومی از منابع موجود استفاده کنند هر چند که ممکن است برخی کاستی‌ها و کمبودها را در این حوزه شاهد باشیم.
وی احداث چندین باب کتابخانه را در روستاهای سرعین به عنوان خواسته و مطالبه عموم مردم یادآور شد و گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در تجهیز و توسعه این فضاها به شکل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موفق عمل کرده است.
انتهای پیام

captcha