منش حضرت زهرا(س) در عدالت‌خواهی، ضرورت امروز جامعه است/ بیشتر از سخن، در عمل به مولا اقتدا کنیم
کد خبر: 3697827
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
تبادار:

منش حضرت زهرا(س) در عدالت‌خواهی، ضرورت امروز جامعه است/ بیشتر از سخن، در عمل به مولا اقتدا کنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ استاندار فارس با بیان اینکه اخلاق فاطمه(س)، همسرداری او و منش ایشان در عدالت‌خواهی امروز ضرورت جامعه ماست ابراز امیدواری کرد که عالمان و اندیشمندان با همت والا این ضرورت در جامعه گسترش دهند.

به گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل تبادار، استاندار فارس امروز،  16، اسفندماه در همایش ملی «نهج‌البلاغه در آرا و اندیشه اسلام‌شناسان» که در محل پالایشگاه پارسیان شهرستان مهر برگزار شد، با یادآوری مناسبت‌های این ایام که مصادف با ولادت حضرت زهرا(س) و معمار کبیر انقلاب اسلامی و همچنین یادروز سیدجمال الدین اسدآبادی است، گفت: در چنین ایامی در آیینی بنام و با نام همایش «ریحانةالنبی» به معرفی شخصیت و ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا(س) و تبیین نقش و تأثیر نهج‌البلاغه و خالق آن بر آثار دیگران می‌پردازیم.
وی ضمن قدردانی از تلاش‌های مرکز اسلامی فاطمیه و حجت‌الاسلام موسوی لاری و همچنین بزرگان و مفاخر ملی و استانی و نهادهایی که در برگزاری این همایش همت گمارده‌اند، گفت: حضرت فاطمه(س) تربیت شده مکتب پیامبر(ص) و یک اسوه تمام معنا در عشق و عبادت به خداوند و خدمت به مردم و نماد یک مبارز مسئول در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی است.

تمام ابعادی که برای یک زن و یک انسان متصور است در فاطمه(س) جلوه کرده است
تبادار با تأکید بر اینکه تمام ابعادی که برای یک زن و یک انسان متصور است در فاطمه(س) جلوه کرده است، گفت: فاطمه(س) انسانی است به تمام معنا انسان و زنی است به تمام معنا زن، تمام خصوصیاتی که یک زن نمونه از دیدگاه اسلام باید داشته باشد، فاطمه(س) دارد، فاطمه(س) موجودی الهی و جبروتی و تمام جلوه‌های ملکی و ناسوتی در او جمع است.
استاندار فارس اظهار کرد: فاطمه(س) یکی از بزرگ‌ترین استوانه‌های عالم خلقت است و شخصیتش چنان مشحون از ابهت و شکوه است که تنها الگوی زنان مسلمان نیست بلکه همه لحظه‌های عمر کوتاه او سرشار از درس‌های تربیتی، اجتماعی و اخلاقی برای همه مردم جهان است.

در خطبه‌های فاطمه(س) همه سخن از عدل است
وی گفت: در خطبه‌های فاطمه(س) همه سخن از عدل است و دعوت به اقامه عدل و حمایت از انسان محروم و خروش برای ساختن جامعه‌ای که در آن مقتضیات رشد موجود باشد و موانع آن مفقود و این خود رسالت بزرگی بود که یگانه دخت پیامبر اکرم(ص) به ادای آن پرداخت.
تبادار در ادامه به نهج‌البلاغه نیز اشاره کرد و گفت: گرچه ضرورت امروز جامعه ما نباید بر احساساتی که توجه به حضرت فاطمه(س) دارد معطوف شود بلکه اخلاق فاطمه(س)، همسرداری او و منش ایشان در عدالت‌خواهی امروز ضرورت جامعه ماست و امیدوارم که عالمان و اندیشمندان با همت والا این ضرورت در جامعه گسترش دهند.

بیشتر از سخن، در عمل و اصالت رفتاری به مولا اقتدا کنیم
استاندار فارس با بیان اینکه شناخت علی(س) و سیره او در اجرای عدالت و حفظ کرامت انسان بسیار سودمند است، گفت: اگر به واقع در جامعه ما در سیر و گفتار ما ساری و جاری شود ما باید اهتمام به کم‌گویی کنیم و بیشتر به عمل و اصالت رفتاری مولا در جامعه خود بپردازیم.
وی اظهار کرد: به شهادت همه عالم پس از پیامبر(ص) که بانی اسلام بود، اسلام یاری، یاوری، عالمی، فقیهی، قاضی، مفسری، سلحشوری و گسترنده‌ای عظیم‌تر و صمیمی‌تر و شجاع‌تر و دلسوزتر و آشناتر و سابقه‌دارتر و فداکارتر از علی(ع) ندارد.
تبادار بیان کرد: علی(ع) صاحب وسیع‌ترین فرهنگ قرآنی و نیرومندترین وجدان اسلامی است و به تعبیر نویسنده مسیحی جرجدان این علی(ع) بود که از کودکی در دامن وحی و اسلام پرورش یافته بود این علی(ع) بود که از لحظه بعثت تا لحظه رحلت همه جا با پیامبر(ص) بود و همه وقت در خدمت او. این علی(ع) بود که به گفته فلسفه‌دان مصری ربانی امت بود.
استاندار فارس با بیان اینکه امام علی(ع) شخصیت گرانقدری است که از واقعیت اسلام جدا نبوده است، گفت: اسلام را بدون توجه به وجود علی(ع) مورد بررسی قرار دادن کاری بیهود و ناشی از بی ابتلائی و احیاناً غرض‌ورزی است.

نهج‌البلاغه کتاب همه انسان‌ها در همه روزگار و تاریخ است
وی با تصریح اینکه نهج‌البلاغه به‌عنوان گزیده‌ای از سخنان حضرت علی(ع) از همان روز نخست پدیدار شدن تأثیر شگرف بر ادبیات و فرهنگ فارسی و عربی داشت، گفت: نهج‌البلاغه کتاب همه انسان‌ها در همه روزگار و تاریخ است.
 تبادار، نهج‌البلاغه را کتاب نسل‌ها، حق‌ها و حقوق‌ها توصیف کرد و گفت: نهج‌البلاغه کتابی است که در اصول بلاغت عرب در ردیف قرآن امده است و اکنون که 13 قرن از آن می‌گذرد در اصول عرب به عنوان یک ریشه اصل تلقی می‌شود.
استاندار فارس همچنین گفت: امام علی(ع) با رسیدن به خلافت و به دست گرفتن زمام امور مسلمانان به تجدید حیات برنامه پیامبر اکرم(ص) کمر بست و به همه کارگزاران و فرمانداران خویش شیوه اجرایی مدیریت انسانی اسلامی مدنی را آموخت؛ او با نوشتن قطعنامه کشورداری نوین به مالک اشتر این مدیریت را با همه جزئیات ترسیم کرد که راهنمای علمی است برای مدیران همه عصرها، نسل‌ها و همه شرایط ها.
وی ادامه داد: در نگاه امام علی(ع) تاریخ بشریت دارای آغاز و پایانی است که در مسیری سینوسی گاهی روی به پیشرفت و گاهی رو به افول است و در نهایت با ظهور مهدی موعود(عج) به تکامل خواهد رسید.
انتهای پیام

captcha