همه در قبال رعایت حقوق شهروندی مسئولند
کد خبر: 3697828
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

همه در قبال رعایت حقوق شهروندی مسئولند

گروه اجتماعی - مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: همه در قبال رعایت حقوق شهروندی مسئولند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، اکبر محمدی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی در سومین همایش تبیین حقوق شهروندی که به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد افزود: حقوق شهروندی چیزی نیست که دولت منادی ان و دستگاه قضا متولی آن باشد بلکه همه مردم در قبال حقوق شهروندی مسئول هستندو همه ما باید این مسئولیت اجتماعی را قبول کنیم.
وی گفت : جامعه ما به لحاظ تاریخی و اجتماعی در یک دوره گذار قرار گرفته که ویژگی دوره گذار اینست که نهاد های مدنی پیش ساخته محو و نهاد های جدید هنوز شکل نگرفته اند و این چالش سنت و مدرنیته یکی از ویژگی های جامعه در دهه های اخیر است.
محمدی با اشاره به اینکه ما در تاریخ 2500 ساله جامعه خود از یک رنج تاریخی که برتری جنسیتی هست رنج می بریم و در کنار ان سالمندان از یک جایگاه ویژه ای برخوردار بودند که در دهه های اخیر ضربه خورده است تصریح کرد: همه این مسائل موجود گواه ایسنت که در دهه ما که چالش سنت و مدرنیه را تجربه کرده ایم از بخشی از جامعه که تعلیم و تربیت سنتی است غافل شده ایم.
با اشاره به بازی کودکان و آموزش نقش پذیری اجتماعی انها به سبب نقش های مختلفی که در بازی کودکانه خود ایفا می کردند افزود: اما درجامعه کنونی متاسفانه این باز یهای کودکانه را درمسلخ اموزش جدید سربریده ایم.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه در جامعه امروز آموزش متون جدید را فدای اموزش های سنتی خود کرده ایم تصریح کرد :امروزه در متون و علوم مختلف به جایگاه خوب علمی رسیدیم اما با وجود تربیت نیروی جوان تحصیل کرده با مدرک بالای تحصیلی هنوزنتوانسته ایم اهمیت رعایت حقوق شهروندی را تبیین کنیم و از ابتدایی ترین مسائل جامعه خود غافل شده ایم.
محمدی با انتقاد از اینکه متاسفانه امروزه حقوق شهروندی در جامعه بخوبی رعایت نمی شود یاداورشد: حقوق شهروندی به عنوان یک چالش و مطالبه جدی در جامعه کنونی مطرح است که در راستای اجرایی کردن منشور رونمایی شده از سوی رئیس جمهور نهادهای اجرایی تشکیل شده است.
انتهای پیام

captcha