قانون امر به معروف و نهی از منکر توسط دستگاه‌های اجرایی معطل نگه داشته شده است
کد خبر: 3697879
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
پژمانفر در تذکر شفاهی:

قانون امر به معروف و نهی از منکر توسط دستگاه‌های اجرایی معطل نگه داشته شده است

گروه سیاسی ــ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از معطل نگه داشته شدن قانون ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر توسط دستگاه‌های اجرایی کشور، گفت: با وجود تمام مشکلاتی که در روند تصویب این قانون وجود داشت در نهایت به شورای حل اختلاف بین قوا ارسال و در این شورا بررسی شد که نهایتا حق به مجلس داده شد. لذا سؤال این است که چرا دولت از اجرای قانونی که اعتقادات و بسیاری از مسائل جامعه ما متوقف بر آن است استنکاف می‌کند.

به گزارش ایکنا در جلسه علنی امروز، چهارشنبه 16 اسفندماه، مجلس شورای اسلامی حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر در تذکر شفاهی با بیان اینکه اگر قانونی در مجلس مصوب شود و پس از تائید شورای نگهبان در روزنامه رسمی چاپ شود پس از 15 روز این قانون لازم الاجراء بوده و همه مکلف به اجرای این قانون هستند، گفت: یکی از قوانینی که امروز در کشور ما مصوب شده در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است اما بی‌اعتنایی و بی تفاوتی نسبت به تکالیف قانونی دستگاه های اجرایی به ویژه دستوراتی که خود رئیس جمهور به دستگاه ها می دهند، وجود دارد.
وی با بیان اینکه قانون ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر توسط دستگاه‌های اجرایی کشور معطل نگه داشته شده است، عنوان کرد: با وجود تمام مشکلاتی که در روند تصویب این قانون وجود داشت در نهایت به شورای حل اختلاف بین قوا ارسال و در این شورا بررسی شد که نهایتا حق به مجلس داده شد. لذا چرا دولت از اجرای قانونی که اعتقادات و بسیاری از مسائل جامعه ما متوقف بر آن است استنکاف می کند.
پژمان‌فر با اشاره به اینکه شهید مطهری نیز حیات یک جامعه را در احیای امر به معروف و نهی از منکر می داند، ادامه داد: صحبت های ناروایی که امروز در جامعه مطرح می شود که اساسا در اختیار مردم نیست و مطرح می کنند که سخنگوی مردم فقط رئیس جمهور است، نشان می دهد که ایشان از کارهای اساسی کشور فاصله گرفته و در مسائل غیر مرتبط اظهار نظر می کند.
مطهری، نائب رئیس مجلس، در پاسخ به این تذکر گفت: متاسفانه تمامی دولت‌ها از دولت گذشته تا دولت فعلی به قانون امر به معروف و نهی از منکر اهمیت لازم را نمی دهند.
وی افزود: دولت‌ها در این باره وظیفه‌ای برای خودشان قائل نیستند و این یک برداشت اشتباه است در حالی که یک اصل کلی وجود دارد که آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم اعمال قانون است وظیفه دولت اسلامی بوده و وظیفه مردم نیست اما در همه دولت‌ها این نقایص درباره این قانون دیده می‌شود.

انتهای پیام

captcha