ارائه ۲۰ مقاله با موضوع دعا و اذان در چهاردهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن
کد خبر: 3697903
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

ارائه ۲۰ مقاله با موضوع دعا و اذان در چهاردهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن

همزمان با برپایی چهاردهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن در مردادماه سال ۹۷، بیست مقاله توسط کارشناسان و اساتید قرآن در خصوص دعا و اذان ارائه می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: یکی از برنامه‌های مهم سالانه شورای عالی قرآن، برگزاری اجتماع باشکوه جامعه قرآنی است که در هر نوبت، ذیل یکی یا چند موضوع مهم و همسو با مأموریت‌های این شورا دنبال می‌شود.

نشست تخصصی شورای عالی قرآن در چهاردهمین سال خود، در یک بخش به موضوع «دعا و اذان» خواهد پرداخت و در بخش دیگر یک جمع‌بندی کاربردی از موضوع ترتیل (که موضوع نشست قبلی بود) ارائه خواهد داد. نشست چهاردهم، مرداد ماه سال آینده، در تهران و با حضور استادان، قاریان و حافظان ممتاز سراسر کشور برگزار می‌شود.

دومین جلسه هماهنگی برگزاری چهاردهمین نشست تخصصی سالانه شورای عالی قرآن با حضور تعدادی از اساتید قرآنی از جمله سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن، علی اکبر حشمتی، عباس امام جمعه معاون تولید محتوای شورای عالی قرآن، سید عباس انجام دبیر کمیته دعا و اذان، حسن مختاری دارنده مدرک درجه یک مدرسان، حمیدرضا مستفید از اساتید و کارشناسان برجسته قرآنی کشور و محمدتقی میرزاجانی معاون اجرایی شورای عالی قرآن این جلسه برگزار شد.

میرزاجانی در این خصوص به خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس گفت: در بخش دعا، پنج موضوع اصلی و ریزموضوعات و محورهایی را نیز مشخص کرده‌ایم، درباره اذان هم چهار موضوع با یکسری محورها و مباحثی در ذیل آن مشخص شده که هر یک از این موضوعات به یکی از کارشناسان ذی‌صلاح واگذار شده است،

وی اظهار داشت: بنابراین به اساتید و کارشناسان قرآنی برای موضوعات چهاردهمین نشست تخصصی سالانه شورای عالی قرآن سفارش مقاله داده‌ایم. از این رو حدود 10 مقاله به موضوع دعا و10 مقاله هم در بخش اذان ارائه خواهد شد و در واقع دومین جلسه هماهنگی برگزاری نشست چهاردهم با حضور کسانی برگزار شد که تقبل کرده‌اند مقالاتی را برای این نشست ارائه دهند.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن تصریح کرد: در دومین جلسه برگزاری این نشست، اعضاء جلسه گزارشی از میزان پیشرفته کار ارائه داده و نقطه نظرات خود را پیرامون موضوع نشست بیان کردند و بعد از تعطیلات عید نوروز مجدداً این جلسات فعال خواهد شد. حدود سه جلسه دیگر تا زمان برگزاری چهاردهمین نشست تخصصی سالانه شورای عالی قرآن که مرداد ماه خواهد بود، داریم.

وی گفت: در مواردی را که خودمان سفارش مقاله دادیم گام به گام با عزیزانی که تقبل کردند آن مقاله‌ها را بنویسند گزارش عملکرد آنها جلسه به جلسه در کمیته دعا و اذان مطرح می‌شود و اعضا و اساتید حاضر درجلسه اگر نقد، ایراد و اشکالاتی درباره موضوعات مدنظر وجود داشته باشد را بیان می‌کنند تا خروجی و نتیجه‌ای که قرار است در روز برگزاری نشست چهاردهم مطرح شود نتیجه‌ای کاملاً قابل استناد باشد و به نوعی موضع جدی و رسمی باشد نه صرفا به عنوان طرح یک نظریه.

میرزاجانی خاطرنشان کرد: بنابراین این جلسات با هدف و با رویکرد اتقان بیشتر موضوعاتی است که افراد می‌خواهند درباره آن مقاله بنویسند و بایستی تبادل آراء و نظر صورت گیرد که در پایان، جمع‌بندی‌ یک جمع‌بندی جامعی بوده و شاهد نتایج کاربردی آن باشیم باشد. لذا این قبیل جلسات بسیار به پختگی ماجرا کمک کرده و سه جلسه پیش رو نیز قطعاً مؤثر خواهد بود.

وی گفت: امیدواریم برگزاری مجموعه این نشست‌ها منجر به این شود که خروجی مفیدی در صحن علنی نشست چهاردهم تقدیم جامعه قرآنی کنیم که قابل استفاده باشد و گزارش یک نتیجه کاربردی را بتوانیم توسط اساتیدی که زحمت می کشند شاهد باشیم.

به گزارش فارس، این مقالات در جلساتی که برای نشست چهاردهم برگزار می‌شود مرحله به مرحله مطرح می‌شود و توسط ارائه دهندگان مقاله دفاع می‌شود و در روز برگزاری نشست، چکیده و خلاصه این مقالات و نتیجه‌گیری آنها بیان می‌شود.

همچنین علاقه‌مندان،‌ صاحب‌نظران و پژوهش‌گران قرآنی می‌توانند مقالات خود را تا پانزدهم تیر ماه 97 به دبیرخانه نشست در شورای عالی قرآن ارسال کنند. در روز برگزاری چهاردهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن، ضمن تقدیر از صاحبان مقالات برگزیده، فرصت ارائه تعدادی از این مقالات فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

captcha