نگاهی به برنامه‌های نشست علمی همایش ملی «نهج‌البلاغه در آرا و اندیشه‌ اسلام‌شناسان»
کد خبر: 3697918
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

نگاهی به برنامه‌های نشست علمی همایش ملی «نهج‌البلاغه در آرا و اندیشه‌ اسلام‌شناسان»

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نشست‌های علمی همایش ملی «نهج‌البلاغه در آرا و اندیشه‌ اسلام‌شناسان» با ارائه مقالات برگزیده این همایش در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا از فارس، نشست‌های علمی همایش ملی «نهج‌البلاغه در آرا و اندیشه‌ اسلام‌شناسان» از سری برنامه‌های همایش ملی ریحانةالنبی از دقایقی پیش در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهر آغاز شد.
طبق اعلام بهزاد مریدی، دبیر همایش ملی «ریحانةالنبی»، 125 مقاله از علما و اندیشمندان نقاط مختلف کشورمان به دبیرخانه همایش ملی «نهج‌البلاغه در آرا و اندیشه‌ اسلام‌شناسان» ارسال شد که در مرحله اول داوری 75 مقاله انتخاب و در مرحله دوم نیز 25 مقاله به عنوان مقالات برتر برگزیده و معرفی شدند.
در نشست علمی همایش ملی «نهج‌البلاغه در آرا و اندیشه‌ اسلام‌شناسان» بناست 8 مقاله به‌صورت سخنرانی ارائه و 17 مقاله نیز به‌صورت پوستر در محل برگزاری نشست‌های علمی ارائه شده‌اند.
نخستین مقاله را یدالله رفیعی و رمضان رفیعی، اعضای هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با موضوع «معیارهای تربیت از منظر امام علی(ع)»  ارائه می‌دهند و سپس مقاله «شبهه وجود الفاظ رکیک در نهج‌البلاغه، زدایش ناسازگاری با حفظ کرامت انسانی» (طرح رویکردهای حلی در خلال مطالعه موردی) توسط پوران میرزایی، استادیار دانشگاه قرآن و حدیث تهران، محسن خاتمی دانشجوی کارشناسی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و دانشکده علوم و فنون قرآن تهران ارائه خواهد شد.
«نقش مدیریتی در خانواده با توجه به جایگاه زن و مرد در قرآن و نهج‌البلاغه» عنوان مقاله دیگری است که توسط صدیقه ملک‌لو، استاد مدعو دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران ارائه می‌شود و سپس مقاله «تصویرآفرینی‌های نهج‌البلاغه از قرآن کریم» اثر آزاده عباسی استادیار دانشگاه قرآن و حدیث و طیبه زارعی، کارشناس ارشد علوم و معارف نهج‌البلاغه دانشگاه قرآن و حدیث ارائه خواهد شد.
بعد از دقایقی استراحت، این نشست‌ها با ارائه مقاله «نهج‌البلاغه در سیاست از میرزای شیرازی تا انقلاب اسلامی» توسط محمود ملکی، استادیار دانشگاه قرآن و حدیث ادامه خواهد یافت و در ادامه مقاله «لوازم تخصصی، اجتماعی و نسبی مدیران در عهدنامه مالک اشتر (نامه 53 نهج‌البلاغه)» توسط رقیه سلطان بیگی چورسی دانشجوی دکترای تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان و فاطمه حاجی‌قاسملو دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی و مدرس مؤسسه غیرانتفاعی شمس تبریزی خوی ارائه می‌شود.
ارائه مقاله «واکاوی مفهوم مشروعیت در علوم سیاسی و سیاست علوی با تأکید بر نهج‌البلاغه» توسط صغری لک‌زاده، دانشجوی دکترای الهیات دانشگاه کاشان ادامه دهده این نشست‌ها خواهد بود و در فراز پایانی مقاله «بیت‌المال و اهمیت صیانت و حفاظت از آن در نهج‌البلاغه» توسط رضا فرامرزنسب، دکترای مدرسی معارف اسلامی و مدرس دانشگاه دولتی لامرد و دانشکده پرستاری ام‌البنین لامرد و زهرا احمدی، دبیر آموزش و پرورش مهر ارائه خواهد شد.
انتهای پیام

captcha