اختصاص 22 دستگاه اتوبوس رایگان ویژه تبریزگردی
کد خبر: 3697932
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
حجت‌الاسلام حمید خبر داد:

اختصاص 22 دستگاه اتوبوس رایگان ویژه تبریزگردی

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از آمادگی شهرداری كلانشهر تبریز برای خدمات رسانی به مسافران، میهمانان نوروزی و شهروندان خبر داد و گفت: 22 دستگاه اتوبوس ویژه به تبریزگردی رایگان اختصاص می یابد.

به گزارش ایکنا از آذرباجان‌شرقی، حجت الاسلام احمدحمیدی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز از آمادگی شهرداری كلا‌نشهر تبریز برای خدمات رسانی به مسافران، میهمانان نوروزی و شهروندان خبر داد و گفت: 22 دستگاه اتوبوس ویژه به تبریزگردی رایگان اختصاص می یابد.

وی، گفت: با توجه به دستور شهردار تبریز به منظور برگزاری شایسته ویژه برنامه‌های نوروزی، نوروز امسال باید در راستای اعتلای جایگاه گردشگری تبریز نسبت به سال‌های گذشته متفاوت و در راستای میزبانی شایسته تبریز 2018برگزار شود.

حجت‌الاسلام حمیدی، از آمادگی كامل شهرداری و مناطق و سازمان‌های تابعه برای استقبال از بهار، نوروز و مهمانان و گردشگران نوروزی در كلانشهر تبریز خبر داد و افزود: شهرداری كلانشهر تبریز با تشكیل ستاد تسهیلات نوروزی در مجموعه شهرداری با همكاری مناطق، سازمان‌ها و مدیریت‌های تابعه به دنبال خدمات‌رسانی حداكثری به شهروندان، گردشگران و میهمانان ورودی به این شهر در ایام نوروز خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، با اشاره به افزایش زیر ساخت‌ها و عمران شهری گفت: تبریز و آذربایجان همواره جزو یکی از کانون‌های گردشگری ایران و جهان بوده با توجه به تقارن نوروز 97 با رویداد تبریز 2018، میزان گردشگران در این شهر افزایش خواهد یافت.

حمیدی عنوان کرد: آماده سازی و اختصاص 22 دستگاه اتوبوس ویژه تبریزگردی رایگان و اختصاص20دستگاه تاكسی تحت عنوان «از من بپرس»، تشكیل گروه‌های راهنمای گردشگران و مسافران، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در موزه شهر شهرداری و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری و اجرای بازی‌های بومی و محلی تبریز از طرح‎های ویژه «تبریز گردی» به شمار می‎آیند.


وی اظهار كرد: انتشار انبوه نقشه توریستی شهر تبریز و توزیع رایگان آن به همراه بسته‌های فرهنگی در مبادی ورودی شهر و موزه‌های شهرداری تبریز و طراحی اپلیکیشن‌های تبریز، نصب المان‌های مربوط به نوروز و برپایی سفره‌های هفت سین نوروزی در سطح شهر از برنامه‌های شهرداری كلانشهر تبریز در ایام نوروز به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، در ادامه با اشاره به اهم برنامه‌ها و اقدامات ستاد استقبال از بهار و میهمانان نوروزی در حوزه خدمات شهری و فضای سبز و زیباسازی شهری در ایام عید سال آتی گفت: کاشت گل و درختچه‌های بهاری در سطح شهر، اجرای برنامه‌های پاكسازی و بهسازی شهری، رنگ آمیزی معابر و تاسیسات شهری و بهسازی المان‌ها و مجسمه‌های موجود درشهر، ترمیم و بازسازی مبلمان شهری، اجرای ویژه‌ برنامه‌های فرهنگی و هنری در برخی مناطق شهری به مناسبت نوروز از جمله مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده مدیریت شهری در نوروز امسال است كه با همكاری مناطق دهگانه شهرداری، اداره کل ارتباطات و بین‌الملل، سازمان فرهنگی هنری ، سازمان گردشگری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز اجرا خواهند شد.

حجت الاسلام حمیدی در ادامه افزود: برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با تاکید بر فرهنگ بومی و بهره‌گیری از نمادها و آئین‌های سنتی و محلی ، فضاسازی‌های زیبا و محتوایی در سطح شهر ،اجرای ویژه‌ برنامه‌های آئینی، برگزاری جشنواره های نوروزی واستقرا اتوبوس شادی در محل های گردشگری شهروند خوب ، اجرای زنده فرش دستباف اهدایی به فیفا در عمارت شهرداری، اجرای جشنواره تبریزیم و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و گردشگری در مراکز فرهنگی شهرداری هستند که از 23 اسفند برای ایام نوروز 97 برگزار خواهند شد.

captcha