مهم‌ترین درس حضرت زهرا(س) به امت اسلامی
کد خبر: 3697969
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
منبرهای یک دقیقه‌ای؛

مهم‌ترین درس حضرت زهرا(س) به امت اسلامی

گروه جامعه ــ مهم‌ترین درس حضرت زهرا(س) به امت اسلامی افزایش بصیرت است و تفکر، ذکر و عمل برای خداوند متعال راه‌های رسیدن به بصیرت است.

مهم‌ترین درس حضرت زهرا(س) به امت اسلامی

به گزارش ایکنا؛ بصیرت فاطمی لازمه نوکری صادقانه و محب درگاه حضرت فاطمه زهرا(س) بودن است و یک محب درگاه حضرت زهرا(س) باید نسبت به مفهوم بصیرت و راه‌هایی که حضرت زهرا(س) برای بصیرت پیموده‌اند و آثار و برکات بصیرت آگاه باشد.

قرآن در خصوص افراد بصیر می‌فرماید که «برخی مرده بودند و ما به آن‌ها نور دادیم» و منظور از نور در قرآن کریم بصیرت است. انسان‌ها به دو دسته «دنیابین کور» و «دنیا و آخرت باهم بین یعنی با بصیرت» تقسیم می‌شود و ظاهربینی و دل‌بستگی به ظواهر دنیا برای برخی از مردم دوری از بصیرت را رقم‌زده است. در عمل بینی، زنان در دنیا مقام اول را داریم و ظاهرگرایی انسان‌ها عامل پدید آمدن عمل‌های زیبایی شده است.

طلاب و روحانیون باید فرصت کوتاه در دوران طلبگی را قدر بدانند و عمر جوانی کوتاه است و با یک‌چشم برهم زدنی تمام می‌شود؛ تفکر در سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)، انسان را به سعادت ابدی می‌رساند.

مهم‌ترین درس حضرت زهرا(س) به امت اسلامی افزایش بصیرت است؛ تفکر، ذکر و عمل برای خداوند متعال راه‌های رسیدن به بصیرت است. طلاب و روحانیون اگر مشکل و یا گرفتاری داشتند با توسل به حضرت فاطمه زهرا(س) و اقامه نماز استغاثه به حضرت زهرا(س) رفع مشکل کنند.

«حجت‌الاسلام محمد بارانی، در جمع طلاب و روحانیون زمستان 96»

انتهای پیام

 

captcha