کرسی‌های نفحات‌القرآن هدیه به ساحت حضرت زهرا(س) + صوت و عکس
کد خبر: 3698040
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
با تجلیل از خانواده‌های شهدا برگزار شد؛

کرسی‌های نفحات‌القرآن هدیه به ساحت حضرت زهرا(س) + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل ــ کرسی‌های تلاوت نفحات القرآن در آستانه ولادت حضرت زهرا(س)با تلاوت مهدی عادلی، وحید خزایی، حسن حکیمی، علی محرابی و محمد موسی‌زاده در پنج مسجد تهران همراه با تجلیل از خانواده معظم شهدا برگزار شد.

کرسی های نفحات هدیه به ساحت حضرت زهرا(س) با تجلیل از خانواده شهدا+صوت و عکس

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ کرسی‌های تلاوت مجلسی به همت دارالقرآن نفحات‌القرآن در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری درباره برپایی محافلی برای استماع قرآن از فروردین ۱۳۹۵ آغاز شد و در این هفته به مجلس دویست و بیست و چهارم خود رسید.

کرسی تلاوت 219  نفحات القرآن با تلاوت محمد موسی‌زاده شنبه 12 اسفند در مسجدالنبی(ص) واقع در تهرانسر، شهرک پاسداران برگزار شد. موسی‌زاده از استعدادهای جوان کشورمان در این کرسی تلاوت آیاتی از سوره‌های تحریم، علق، زلزال و کوثر را به مدت 30 دقیقه تلاوت کرد و مورد استقبال حاضران در مسجد قرار گرفت. در پایان کرسی نیز به کودکان حاضر در مسجد جوایزی اهدا شد تا خاطره خوشی از یک محفل قرآنی در ذهنشان ثبت شود.

کرسی 220 نفحات القرآن یکشنبه 13 اسفندماه با تلاوت حبیب صداقت، قاری ممتاز کشورمان در مسجد الغدیر واقع در تهرانسر، شهرک دریا برگزار شد. همچنین در پایان این کرسی تلاوت به همه کودکان و نوجوانان حاضر در مسجد، جوایزی اهدا شد.

کرسی های نفحات هدیه به ساحت حضرت زهرا(س) با تجلیل از خانواده شهدا+صوت و عکس

گزارش ایکنا حاکی است؛ در ادامه این کرسی‌ها، کرسی 221 نفحات القرآن با تلاوت علی محرابی، 14 اسفندماه پس از نماز عشاء در مسجد جامع رسول اکرم(ص) واقع در تهرانسر، چهارراه صدف برگزار شد. همچنین در این کرسی، گروه دوم سبیل الرشاد به اجرای برنامه پرداخت و مورد تشویق حجت الاسلام حشمتی و اهالی محله تهرانسر قرار گرفت. همزمان با این کرسی، کرسی تلاوت 222 نفحات القرآن، دوشنبه 14 اسفندماه با تلاوت حسن حکیمی پس از نماز مغرب و عشا در مسجد خلیل الله واقع در نارمک، خیابان شهید مدنی برگزار شد. حسن حکیمی قبل از شروع تلاوت، ضمن عرض سلام و تحیت خدمت حاضران در جلسه، گفت: به شما تبریک می‌گویم به‌خاطر برپایی این کرسی‌های تلاوت و روحانی خوب و دغدغه‌‌ای که نسبت به مسائل قرآنی دارید. اینکه شما اینجا نشستید، لطف خداوند متعال است. خود خداوند هم فرموده: «فی بُیوتٍ اَذِنَ الله» چه در خانه و چه در مسجد، اذنش دست خداست. سپس آیاتی از سوره مبارکه زمر را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

کرسی های نفحات هدیه به ساحت حضرت زهرا(س) با تجلیل از خانواده شهدا+صوت و عکس

در ادامه این کرسی تلاوت، محمود نوروزی، حافظ بین‌المللی کشورمان دقایقی به بیان نکات تفسیری آیات تلاوت شده پرداخت.

کرسی تلاوت 223 نفحات القرآن با تلاوت مهدی عادلی، قاری بین المللی سه شنبه 15 اسفندماه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در تجریش، خیابان شهرداری، داخل بازار برگزار شد. در پایان این کرسی تلاوت که با حضور آیت الله میری و با اجرای سیدحامد رشیدالسادات همراه بود، به کودکان و نوجوانان حاضر در مسجد جوایزی اهدا شد. از نکات جالب توجه این کرسی، حضور بازاریان و کاسبان بازار تجریش جهت اقامه نماز در مسجد و میخکوب شدن در مسجد به واسطه تلاوت مجلسی آیات قرآن بود که دقایقی به دور از تمام مادیات و زندگی روزمره به استماع کلام وحی پرداختند.

آخرین کرسی تلاوت این هفته نفحات القرآن با تلاوت وحید خزایی قاری بین المللی کشورمان چهارشنبه 16 اسفند در مسجد حضرت زینب(س) واقع در نازی آباد، خیابان شهید عراقی برگزار شد. در این کرسی تلاوت که با اجرای محمدباقر فغفوری همراه بود، از خانواده معظم شهید قلی زاده، شهید قرآنی محله نازی آباد تجلیل شد.

کرسی های نفحات هدیه به ساحت حضرت زهرا(س) با تجلیل از خانواده شهدا+صوت و عکس

در این کرسی‌ها، برگه های تدبر و تفسیر آیات میان مستمعین توزیع، همچنین به کودکان و نوجوانان حاضر در کرسی فقط به خاطر حضور در مسجد جوایزی اهدا می‌شود. همچنین طرح حفظ موضوعی، ویژه جوانان و نوجوانان مساجد برگزار می‌شود. بدین صورت که دفترچه‌های حفظ موضوعی بین داوطلبان توزیع می‌شود و سپس به‌صورت هفتگی از میزان پیشرفتشان سوال می‌شو، سپس در پایان هر فصل به نفرات برتر کمک هزینه سفر مشهد مقدس و جوایز دیگری تقدیم می‌شود.

پخش زنده کرسی‌ها از طریق نرم افزارهای اینستاگرام در صفحه nafahat.video@ و برنامه لحظه نگار صورت می‌گیرد که قرآن دوستان می‌توانند با مراجعه به این دو برنامه به صورت زنده از نفحات و نغمات آیات الهی بهره مند شوند.

کرسی های نفحات هدیه به ساحت حضرت زهرا(س) با تجلیل از خانواده شهدا+صوت و عکس

علاقه‌مندان برای دستیابی به تلاوت‌ها و گزارش‌های تصویری این کرسی‌های تلاوت به کانال تلگرامی نفحات‌القرآن به نشانی nafahatalquran@ مراجعه کنند. همچنین مساجدی که خواستار برگزاری این کرسی‌های تلاوت هستند، می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۸۰۴۶۸۴۳روابط عمومی دارالقرآن نفحات‌القرآن تماس گرفته و برای برگزاری این کرسی‌های تلاوت در مسجد خود اعلام آمادگی کنند.

در ادامه تلاوت های این کرسی‌ها ارائه می‌شود.

حسن حکیمی

کد
حبیب صداقت
کد
وحید خزایی
کد
علی محرابی
کد
محمد موسی زاده
کد
مطالب مرتبط
captcha