اتحادیه عرب خواستار پیوند کشورهای عربی با قدس شد
کد خبر: 3698081
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

اتحادیه عرب خواستار پیوند کشورهای عربی با قدس شد

گروه بین‌الملل ـ اتحادیه عرب در صد و چهل و نهمین نشست خود در سطح وزیران امور خارجه که روز گذشته (16 اسفندماه) در قاهره برگزار شد، از سران کشورهای عربی خواست به منظور یاری قدس و حمایت از پایداری اهالی آن به این شهر بپیوندند.

اتحادیه عرب خواستار پیوند پایتخت‌های عربی با قدس شد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری خبرنی؛ اتحادیه عرب همچنین خواستار پیوند سازمان‌ها و مؤسسات فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، اجتماعی و بهداشتی دولتی و غیر دولتی با سازمان‌های مشابه خود در قدس شد.

لزوم حمایت از قدس و سفر به آن، بازدید از مقدسات اسلامی ـ مسیحی در قدس، تأکید بر زیارت مسجدالاقصی به منظور حمایت از آن در برابر طرح‌های افزایش جمعیتی یهودی، کمک به اهالی قدس برای دفاع از مقدسات اسلامی ـ مسیحی و در رأس همه آنها مسجدالاقصی و رویارویی با تلاش‌های رژیم اسرائیل برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی موجود از دیگر مواردی بود که در نشست شورای اتحادیه عرب مطرح شد.

شورای اتحادیه عرب از همه سازمان‌های عربی ـ اسلامی و همچنین صندوق‌های پولی عربی و مؤسسات مدنی خواست ضمن تأمین منابع مالی، طرح‎هایی را به منظور توسعه بخش‎های حیاتی در قدس آماده و اجرا کنند.

وزیران امورخارجه اتحادیه عرب ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مقدسات و دارایی‎های آنان و همچنین حملات مکرر شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی با حمایت نیروهای امنیتی اسرائیل، با طرح بین‎المللی رسانه‎ای برای مقابله با تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل موافقت کردند.

انتهای پیام

captcha