پایان کار دومین همایش ملی «ریحانةالنبی»/ زهرا باوری را به زهراگرایی عملی تبدیل کنیم
کد خبر: 3698105
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

پایان کار دومین همایش ملی «ریحانةالنبی»/ زهرا باوری را به زهراگرایی عملی تبدیل کنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مراسم اختتامیه دومین همایش ملی «ریحانةالنبی» همراه با آیین پایانی جایزه ادبی ریحانه در شهرستان مهر برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فارس، مراسم اختتامیه دومین همایش ملی «ریحانةالنبی» همراه با آیین پایانی جایزه ادبی ریحانه امروز، 17 اسفندماه در تالار پالایشگاه پارسیان شهرستان مهر برگزار شد.
در این مراسم که با چاووش‌خوانی و شعرخوانی شاعران برگزیده فاطمی و همچنین معرفی برترین داستان‌‌نویسان فاطمی کشورمان همراه بود، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی لاری، رئیس همایش ملی «ریحانةالنبی» به سخنرانی پرداخت.
وی در ابتدا از تمام دست‌‌اندرکاران این همایش اعم از مسئولان برگزاری، شاعران، ادیبان و فرهنگوران و همچنین اهالی شهرستان مهر و مسئولان پالایشگاه پارسیان قدردانی کرد و اخلاص را رمز موفقیت عملکرد آنان دانست.

می‌خواهیم زهرای عاطفی و عاطفه زهرایی ما به تعقل زهرایی تبدیل شود
موسوی لاری به سبقه برگزاری این همایش نیز اشاره کرد و گفت: وقتی این بحث را مطرح کردیم همه صحبت ما این بود که بتوانیم از زهرای مرضیه(س) را به عنوان الگو استفاده کنیم و زهرا باوری را به پیروی از زهرا(س) تبدیل کنیم و زهرای عاطفی و عاطفه زهرایی ما به تعقل زهرایی تبدیل شود و ما بتوانیم از زهرا(س) به عنوان اسوه استفاده کنیم.
رئیس مرکز اسلامی فاطمیه شهرستان مهر با یادآوری اینکه در این راه از راهنمایی‌های مراجع تقلید استفاده کردیم، گفت: ما از محضر مراجع تقلید یاد گرفتیم که صرف ارادت و تمسک و توسل کافی نیست؛ ما بر در خانه زهرا(س) متوسل می‌شویم برای اینکه از او الگو بگیریم و اگر صرف عاطفه باشد و تقاضای شفاعت باشد، کافی نیست.

شاعران و صاحبان قلم «ریحانةالنبی» را یاری دهند
موسوی لاری از تمام شاعران و صاحبان قلم خواست تا برنامه‌های این همایش را نقد کرده و مشکلات آن را بگویند که چقدر با این برنامه توانستیم به اهداف خود برسیم و ما را یاری دهند تا دو نکته را پیدا کنیم، نخست اینکه چگونه نسل آینده را بیشتر به حضرت زهرا(س) نزدیک کرده و زهرا باور گروهی را به زهرا گرایی عملی چگونه نزدیک کنیم.
پایان‌بخش این مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان جایزه ادبی ریحانه در دو بخش شعر و داستان بود.
انتهای پیام

captcha