طلاب شادی و خنده حلال را در جامعه ترویج کنند
کد خبر: 3698174
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
حجت الاسلام قرائتی:

طلاب شادی و خنده حلال را در جامعه ترویج کنند

گروه فعالیت های قرآنی ــ رئیس ستاد اقامه نماز گفت: با خنده بسیاری از مشکلات حل می شود؛ طلاب شادی و خنده حلال را در جامعه ترویج کنند.

 به گزارش ایکنا از قم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امروز 17 اسفند در دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران و تجلیل از برگزیدگان قرآنی در قم با تاکید بر ضرورت تربیت قرآنی عنوان کرد: معارف قرآن دارای حلاوت زیادی است در این باره مبلغین معارف قرآنی را برای مردم جذاب کنند.
مفسر قرآن کریم افزود: قرآن سراسر نور و پند و عبرت و درس است و نباید نسبت بدان بی توجه بود؛ اگر تربیت قرآنی توسعه یابد آسیب ها نیز از میان می رود.
وی اظهارکرد: آموزه های قرآنی در تربیت نسل اهمیت زیادی دارد؛ چه بسا دانش آموختگان و فارغ التحصیلانی که با وجود تلاش علمی به دلیل اینکه با این آموزه ها آشنا نیستند به رشد و تعالی دست پیدا نمی‌کنند.
قرائتی یادآور شد: علم و دانش زمانی می تواند موجب سعادت شود که مفید باشد، متاسفانه بسیاری از علوم در جامعه ضرر دارد و دردی را درمان نمی کند.
وی بیان کرد: طلاب اگر با شیوه های تدریس قرآن کریم آشنا باشند، در میان دانشجویان و نسل جوان نیز اثر گذار خواهند بود.
رئیس ستاد اقامه نماز یادآور شد: شیوه تدریس اگر علمی و ساده باشد، بسیاری از مفاهیم و آموزه‌های قرآنی به راحتی به جامعه منتقل می شود.
وی گفت: در هر زمانی می توان تفسیر قرآن را انجام داد اگر قدر فرصت ها را بدانیم هر لحظه از عمر را در راه کسب علم و معارف دینی صرف می کنیم.
قرائتی ادامه داد: تفسیر صحیح و تدبر در آیات قرآن اهمیت زیادی دارد، مبادا با تفسیر به رای آن چه مد نظر خودمان است را به آیات قرآنی تحمیل کنیم.
وی بیان کرد: از طرفی باید در یکایک آیات قرآن کریم تدبر و تفکر کرد، تا بینش قرآنی پیدا کنیم، جامعه ای که در آن قرآن جاری و ساری باشد به تعالی و سعادت می رسد.
این استاد حوزه بیان کرد: اگر آیات الهی قرآن کریم را به خوبی درک کنیم می بینیم برای همه ابعاد زندگی مان یک برنامه و دستورالعمل دارد.
وی تصریح کرد: بنده وقتی به تلویزیون آمدم تلاش کردم به جز مفاهیم و آموزه های قرآنی و زندگی اهل بیت(ع) سخنی نگویم و این مطالب را با شوخی و خنده حلال بیان کنم.
قرائتی افزود: شهید مطهری که از من شناختی داشت نزد امام (ره) رفت و خواست من در تلویزیون سخنرانی کنم و حالا بیش از 35 سال است که برنامه ها و سخنرانی ها را ادامه می دهم.
وی عنوان کرد: یکی از اشکالات این است که خنده حلال از زندگی مردم حذف شده است در حالی که حتی قرآن کریم بر روی خنده تاکید کرده است.
مفسر قرآن کریم گفت: با خنده بسیاری از مشکلات حل می شود طلاب شادی و خنده حلال را در جامعه ترویج کنند.
وی بیان کرد: می توان قرآن کریم را با خنده و شوخی آموزش داد و تفاسیر آن را با زبانی شیوا بیان کرد و حتی شوخی های ما نیز قرآنی باشد.

انتهای پیام

captcha