حضرت فاطمه(س) هبه خداوند به پیامبر(ص) است
کد خبر: 3698220
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
آیت الله قرهی در گفت‌و‌گو با ایکنا:

حضرت فاطمه(س) هبه خداوند به پیامبر(ص) است

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیت الله قرهی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) هبه الهی به پیامبر بود، گفت: خداوند از شدت حب و دوستی پیامبر(ص) بهترین چیز را در قالب انسانی قرار داد و به ایشان هبه نمود و فرمود «انا اعطیناک الکوثر».

حضرت فاطمه (س) هبه خداوند به پیامبر(ص) است

آیت الله روح الله قرهی، تولیت حوزه علمیه امام مهدی(عج) تهران در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) درباره شخصیت حضرت زهراء(س) قبل از تولدشان در زمین گفت: خدای متعال حضرت فاطمه(س) را به صورت یک نور به پیامبر(ص) مرحمت کرد که کوثر است. ایشان صورت ظاهر انسانی است، به خاطر همین فرمودند «حورة الانسیه»، بعد فرمودند «لیست الحوریة و لیست الانسیه» یعنی حضرت نه حوری است و نه انسان، با این وجود عظمت معنای ایشان چنان بالا است که برای آن لفظی نیست.
تولیت حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) قبل از خلقت به صورت نور مشغول عبادت خداوند بوده است، اظهار کرد: حضرت قبل از خلقت به صورت نور مطلق عندالله تبارک و تعالی و مشغول عبادت و تقدیس الهی بودند و خداوند ایشان را به پیامبر(ص) هبه و اعطا کرد و فرمود «انا اعطیناک الکوثر».
وی با بیان اینکه هبه نوعی هدیه از روی حب و دوستی است، اظهار کرد: عطا با مزد و اجر فرق دارد و عطا را به شدت حب و دوست داشتن می گویند، که نشان از زیاد دوست داشتن است. و چون پیامبر (ص) حبیب الله بود خداوند همه آن چه را که داشت در یک قالب جسمانی انسانی قرار داد و به پیامبر(ص) هدیه داد.
آیت الله قرهی در پاسخ اینکه چرا این هدیه پیامبر(ص) پسر نبود، گفت: اتفاقا خداوند این هدیه را مونث قرار داد که اگر مذکر بود بعضی ها فکر می کردند که چون پسر است چنین و چنان است، نه اتفاقا خداوند آن را دختر قرار داد که بگوید برای من جنسیت مهم نیست، بلکه از این روحی که به عنوان الکوثر است، آن را به پیامبر (ص) هبه کردم.
این استاد درس خارج حوزه علمیه در اهمیت این هدیه و هبه به پیامبر(ص) اظهار کرد: با اینکه پیامبر(ص) معصوم است و حتی خطای فکر هم ندارد، ولی خدای متعال 40 شبانه روز به پیامبر(ص) دستور می دهد که از حضرت خدیجه (س) کناره گیری کند و این دستور را به پیامبر(ص) می دهد نه به حضرت خدیجه(س) که نشان می دهد این هبه به خاطر شخص پیامبر(ص) است که به حضرت می گوید 40 روز باید دوری کند چون می خواهد به او الکوثر هدیه کند.
وی تصریح کرد: یک موقع می بینیم ما می خواهیم انعقاد نطفه داشته باشیم و بچه دار شویم، می گویند چله اعمال انجام دهید که طهارت جسم و روح پیدا کند، اما پیامبر(ص) که معصوم است دیگر طهارت جسم و طهارت روح نمی خواهد، پس معلوم می شود خداوند می خواهد یک چیز با عظمت به او بدهد که انا اعطیناک الکوثر است.
تولیت حوزه علمیه امام مهدی(عج) اظهار کرد: خدا از بس پیامبر(ص) را دوست دارد بهترین چیزی را که دارد به او هبه می کند، لذا الکوثر را در قالب جسمانی قرار داد و به خاطر این که امر بسیار مهمی است می فرماید 40 شبانه روز از حضرت خدیجه(س) دوری کند، نمی گوید حضرت خدیجه(س) دوری کند، چون خدا می خواهد به پیامبر(ص) این هدیه را بدهد نمی گوید انا اعطیناکما بلکه می گوید «انا اعطیناک الکوثر» که کاف خطاب به خود پیامبر(ص) بوده و معلوم است هبه الله است و بهترین چیزی است که خدای متعال به پیامبرش مرحمت نموده است.
آیت الله قرهی در پایان با توجه به مقام حضرت فاطمه(س) در پاسخ به اینکه در مشکلات چگونه به حضرت متوسل شویم، گفت: طبیعی است وقتی می بینیم که معصومین می فرمایند ما در گرفتاری ها به مادرمان حضرت زهرا(س) متصل می شویم و به وی استغاثه می کنیم، بنابراین به خصوص نماز استغاثه به حضرت زهراء(س) بهترین راه برای توسل است.
وی در ادامه با اشاره به مهمترین شرط اجابت دعا بیان کرد: اما مهمترین راه توسل و استغاثه به حضرت این است که البته ناگفته نماند انسان تا آنجایی که می تواند نمی گوییم نعل به نعل بلکه می گوییم تا آنجایی که می تواند باید پیرو آن حضرات هم باشد، نه اینکه تا هر وقت گرفتار شدیم سمت آنها برویم و یک نماز استغاثه بخوانیم. پس حداقل برای دختران و بانوان این است که حجاب خود را رعایت کنند و با این شرط وقتی استغاثه کردیم آن وقت مشکلمان حل می شود.
امیرمحسن سلطان احمدی

انتهای پیام

captcha