اعلام زمان قطعی ادغام اتحادیه‌های قرآنی و بیمه فعالان در اولویت
کد خبر: 3698232
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
اهم رویدادهای قرآنی هفته/

اعلام زمان قطعی ادغام اتحادیه‌های قرآنی و بیمه فعالان در اولویت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سومین هفته اسفندماه شاهد حرکت کاروان قرآنی از حرم تا حرم نزاجا در برخی استان‌ها بودیم، نشست ظهر دلنشین محمدعلی دهدشتی برگزار شد و خبر درگذشت نوجوان قاری قرآن، جامعه قرآنی را داغدار کرد.

روز زن ایکنا

به گزارش ایکنا؛ سومین هفته از اسفندماه با رویدادها و برنامه‌های متنوع در حوزه قرآنی چون حضور کاروان قرآنی نیروی زمینی ارتش در مناطق عملیاتی جنوب و جنوب غرب کشور، درگذشت محمدحسین فلاحی، مؤذن و قاری نوجوان قرآن کریم استان گلستان، جلسه مشترک اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس با معاون قرآن و عترت، برپایی ظهر دلنشین «محمدعلی دهدشتی»، اعلام زمان قطعی ادغام اتحادیه‌های قرآنی کشور، برپایی مسابقات قرآن و نهج البلاغه بین بیمارستان‌های استان تهران، آغاز هشتمین دوره طرح «اسوه» در مناطق عملیاتی جنوب و... همراه بود.
حضور کاروان قرآنی نزاجا در مناطق عملیاتی کشور
کاروان قرآنی «از حرم تا حرم» اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب و جنوب غرب تا ۱۶ اسفندماه به اجرای بیش از 30 محفل و کرسی تلاوت قرآن با حضور برترین قاریان و حفاظ این نیرو و همچنین تلاوت های اذانگاهی پرداختند. این محافل با رویکرد طرح تدبر در آیات نورانی قرآن انجام می‌شود که در طول برپایی محفل، سؤالات قرآنی از آیات تلاوت شده، مطرح شده و هدایایی نیز به شرکت‌کنندگان اعطا ‌شد. همچنین محفل فوق با مشارکت سازمان دارالقرآن الکریم، شبکه قرآن و معارف سیما، آستان مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه(س) و آستان مقدس امامزاده موسی‌بن‌‌الکاظم(ع) سبزه قبا در دزفول و همکاری یگان‌های استان‌های قم، لرستان و خوزستان برپا ‌شد.

درگذشت قاری نوجوان استان گلستان
محمدحسین فلاحی، مؤذن و قاری نوجوان قرآن کریم استان گلستان، غروب پنجشنبه، ۱۰ اسفندماه در مسیر رفتن به کلاس قرآن در روستای هاشم‌آباد گرگان بر اثر سانحه تصادف جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.همچنین، در این سانحه رانندگی، عرفان گرجی نیز که از قرآنیان و قاریان برجسته استان گلستان است، هم‌اکنون به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان بستری و در حالت کما قرار دارد که از درگاه الهی مسئلت داریم به زودی سلامتی خود را به دست آورد.

پیام تسلیت «عباس سلیمی» به مناسبت درگذشت نوجوان قرآنی
به مناسبت درگذشت محمد حسین فلاحی، نوجوان قرآنی، عباس سلیمی، خادم‌‌القرآن پیام تسلیتی صادر کرد. برای اطلاع از متن پیام اینجا کلیک شود.

جلسه مشترک اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس با معاون قرآن و عترت 
جلسه مشترک اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ١٣ اسفندماه در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت برگزار شد. طی این جلسه عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآنی وزیر ارشاد ضمن خیر مقدم به اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی بر لزوم تداوم چنین جلساتی تاکید کرد و در ادامه جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، گزارش اجمالی از فعالیت‌های این فراکسیون در مجلس شورای اسلامی داد. مشروح مطالب ارائه شده در این جلسه را اینجا بخوانید.
نشست خبری ارائه گزارش از برنامه‌های رادیو قرآن در سال ۹۶ 
نشست خبری ارائه گزارش از برنامه‌های رادیو قرآن در سال ۹۶ و اعلام برنامه‌های سال آتی به ویژه برنامه‌های نوروزی با حضور احمد ابوالقاسمی، مدیر این شبکه رادیویی با محوریت ارائه گزارشی از ویژه برنامه های ایام نوروز پرداخته شد که مهم‌ترین این برنامه‌ها با عنوان «چشمه شیرین» که با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ پخش می‌شود.
برپایی ظهر دلنشین «محمدعلی دهدشتی»
مراسم ظهر دلنشین «محمدعلی دهدشتی» از پیشکسوتان قرآنی کشورمان عصر ۱۶ اسفندماه از ساعت ۱۵ با حضور حافظان، قاریان، اساتید قرآن کریم و همچنین، جمعی از شاگردان و دوستان این خادم قرآنی در محل سالن کنفرانس ایکنا برگزار ‌شد. در ابتدای این مراسم که با اجرای حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی کشورمان همراه بود، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط محمدصالح رفعتی، قاری و حافظ کل قرآن کریم، قاسم ایمانی از مدرسان و پیشکسوتان قرآنی طی سخنانی ضمن اظهار ارادت و احترام نسبت به استاد دهدشتی، با بیان اینکه از سال‌ها پیش افتخار آشنایی با استاد را داشته و در مسابقات قرآن زیادی در خدمت ایشان بوده است، اظهار کرد: استاد دهدشتی جلسات قرآن فراوانی را در سطح شهر مقدس قم اداره کرده و می‌کنند که برای مثال جلسه مسجد امام رضا(ع) ایشان هنوز نیز به حمد الهی برپاست. برای اطلاع از جزئیات این نشست اینجا کلیک شود.

اعطای گواهی پایان‌ دوره تربیت معلم روخوانی قرآن مؤسسه احسن‌الحدیث

جلسه هفتگی آموزش تجوید پیشرفته قرآن به بانوان توسط سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشورمان ۱۳ اسفندماه برگزار شد. جلسه‌ای که برگزاری آن قدمت بیش از ۲۰ سال دارد. در این هفته و در بخشی از جلسه به افرادی که در دوره تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم حضور داشتند، گواهینامه پایان دوره مورد تأیید سازمان دارالقرآن‌الکریم اهداء شد.
انتشار نماهنگ حضرت زهرا(س) اثر گروه محمد رسول الله(ص) 
گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر نماهنگ حضرت زهرا(س) «۲» را منتشر کرده است.این نماهنگ در رواق حضرت ابوطالب حرم مطهر امام علي(ع) تصویربرداری شده است برای دیدن این نماهنگ اینجا کلیک کنید.

حضور کاروان طرح ملی اسوه در مناطق عملیاتی جنوب غرب
دوره طرح اسوه از ۱۷ اسفندماه آغاز شده تا روز ۲۵ همین ماه در دو بخش مجزا به لحاظ مکانی ادامه خواهد یافت. بخش اول این دوره در تهران و مجتمع امام خمینی(ره) و مناطق عملیاتی جنوب برگزار می‌شود. بر همین اساس روز نخست این دوره به پذیرش حاضران در دوره که ۴۱ قاری نوجوان هستند اختصاص یافته است و مراسم افتتاحیه آن نیز بعدازظهر 17 اسفندماه برگزار می‌شود. در بخش اول این دوره که تا روز ۲۱ اسفندماه در تهران ادامه دارد برنامه های آموزشی شامل درس هایی همچون قواعد و ضوابط مکالمه عربی، درک معنای آیات الهی، تجوید و فصاحت و حفظ قرآن کریم تدارک دیده شده است. بخش دوم نیز که از ۲۱ تا ۲۵ اسفندماه در جریان است و در مناطق علمیاتی برگزار می‌شود، تربیتی بوده و برای آشنایی بیشتر با فضای جبهه و شهادت و ایثار و فداکاری است.

بیمه فعالان قرآنی؛ از اولویت‌های فراکسیون قرآن مجلس در سال آینده

شست خبری «چالش‌های اعتبارات قرآنی و نقش مجلس شورای اسلامی در حمایت از مؤسسات قرآنی» چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۹۶ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی و حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی به تشکیل شورای قرآنی استان‌ها اشاره کرد و گفت: براساس قانون، تمام استانداران مکلف هستند در استان‌ها، شورای قرآنی داشته باشند. با وزیر کشور هم جلسه گذاشتیم و قرار شد به صورت جدی‌تر پیگیر تشکیل این شوراهای قرآنی باشند و دغدغه تشکل‌های قرآنی را برطرف کنند.
اجرای ۴۲ برنامه قرآنی توسط «محمدمهدی حق گویان» در آلمان
در سفر ١١ روزه اى كه «محمدمهدى حق گويان» و «مالك آقايى» به آلمان داشته‌اند، بيش از ٤٢ برنامه قرآنى در مراكز اسلامى، مساجد، حسينيه‌ها و مجامع قرآنى برگزار شد. مالك آقايى، مسئول ستاد مسابقات قرآنى «انوارالسماء» با اعلام اینکه در مدت ۱۱ روز که نابغه قرآنی کشورمان در کشور آلمان حضور داشت، ۴۲ برنامه قرآنی در مراکز اسلامی و مساجد و ... برگزار شد، گفت: اولين برنامه محمدمهدى حق گويان در مركز اسلامى ايرانيان برلين صورت گرفت.

آغاز مرحله سوم دوره تربیت مربی سبک زندگی قرآنی
به همت معاونت آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم، مرحله سوم دوره تربیت مربی سبک زندگی قرآنی ویژه بانوان از صبح  ۱۵ اسفندماه در محل سازمان دارالقرآن آغاز شد. همچنین، در این مرحله که تا روز جمعه، ۱۸ اسفندماه جاری نیز ادامه خواهد داشت، تعداد ۴۰ نفر از بانوان و منتخبان سراسر کشور که گزینش و انتخاب شده‌اند، حضور دارند.در این مرحله که آخرین مرحله از دوره تربیت مربی سبک زندگی قرآنی ویژه بانوان در سال جاری است،‌ درس‌هایی مانند ارتباط با خدا، آشنایی با اصول علمی و اجرایی کارگاه سبک زندگی قرآنی، مؤلفه تدبر در قرآن و ... تدریس می‌شود.
اعلام زمان قطعی ادغام اتحادیه های کشوری
براساس تشکیل جلسه فوق‌العاده هیئت رسیدگی به امور مؤسسات در معاونت قران و عترت بالاخره تکلیف ادغام اتحادیه کشوری مشخص شد. در این جلسه که با حضور تمامی اعضای هیئت رسیدگی به امور مؤسسات برگزار شد، تصویب شد اتحادیه‌های کشوری در تاریخ پنج‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ ادغام شوند.
برپایی مسابقات قرآن و نهج البلاغه بین بیمارستان ها استان تهران
ششمین دوره مسابقات بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران به مدت دو روز طی ۱۵ و ۱۶ اسفندماه به میزبانی بیمارستان خاتم الانبیا(ص) با رقابت بیش از ۳۰۰ نفر برگزار شد. همچنین آیین اختتامیه این مسابقات نیز 17 اسفندماه برپا شد.
اعلام زمان‌بندی آزمون شفاهی رشته حفظ کل قرآن بزرگسالان
زمان و نحوه برگزاری آزمون شفاهی ویژه بزرگسالان اعلام شده است. این آزمون صرفاً ویژه افرادی است که در مرحله کتبی رشته حفظ کل قرآن کریم موفق به کسب حد نصاب قبولی(حداقل ٧٠ از ١٠٠) شده باشند، است.زمان و مکان آزمون شفاهی حفظ کل قرآن در شهرهای مختلف تا پایان هفته جاری برای افراد واجدالشرایط به صورت پیامکی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha