همایش بزرگ دست‌های مهربانی در قیدار برگزار شد
کد خبر: 3698260
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
در راستای اجرای امینانه عواید موقوفه قیدار نبی؛

همایش بزرگ دست‌های مهربانی در قیدار برگزار شد

گروه اجتماعی: در راستای اجرای امینانه عواید موقوفه قیدار نبی، همایش بزرگ دست‌های مهربانی در فرهنگسرای اشراق شهرستان خدابنده برگزار شد.

به گزارش ایکنا از زنجان عصر دیروز 5شنبه 17 اسفندماه همایش بزرگ دست‌های مهربانی در فرهنگسرای اشراق شهرستان خدابنده به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان و در راستای در راستای اجرای امینانه عواید موقوفه قیدار نبی برگزار شد.
در حاشیه این مراسم به تعداد ۷۰۰ نفر از خانواده‌های نیازمند که از طریق اداره بهزیستی و کمیته امداد به اوقاف معرفی شده بودند از عواید موقوفات قیدارنبی (ع) کارت هدیه اهدا شد.
همایش بزرگ دست‌های مهربانی در قیدار برگزار شد
وقف یک سنت حسنه برای جبران نیازمندی‌های جامعه است
در این همایش سیدعلی موسوی، امام جمعه قیدار اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌های حسنه دین اسلام برای جبران نیازمندی‌های جامعه است و مردم می‌توانند از برکات آن بهره‌مند شوند.
وی افزود: وقف در دین اسلام حقیقتی اساسی و قرآنی است و خدواند اجر و پاداش واقفان را چندین برابر به آنها عطا می‌کند. وقف، صدقه جاریه‌ای است که در بلندمدت، اثرات مثبت و منفعت آن به مردم می‌رسد و فقط منحصر به فقرا نیست.
امام جمعه قیدار تصریح کرد: وقف یکی از سنت‌های حسنه دین اسلام برای جبران نیازمندی‌های جامعه است و اکثر مردم می‌توانند از برکات آن بهره‌مند شوند. ساخت صدها مسجد، مدرسه، کتابخانه و دانشگاه در کشورهای اسلامی، از برکات وقف است که خیر آن به واقفانش برای همیشه خواهد رسید.
همایش بزرگ دست‌های مهربانی در قیدار برگزار شد
حجت‌الاسلام موسوی تاکید کرد: دین اسلام برای مسئله وقف اهمیت زیادی قائل بوده و در قرآن کریم نیز به مسئله باقیات‌الصالحات اشاره شده که یکی از مصادیق آن مسئله وقف است.
وی افزود: شایسته است که همه ما مسلمانان به اهمیت مسئله وقف آگاه باشیم و از دستورات خداوند و رسول اکرم(ص) درباره وقف به درستی پیروی کنیم.
حفظ کرامت افراد از اولویت‌های اوقاف و امور خیریه است
در این مراسم حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده اظهار کرد: اوقاف با طرح دست‌های مهربانی با هدف اجرای نیت واقفان در کمک به مستمندان، فقرا، ایتام و زنان سرپرست خانوار خدمات لازم را به اقشار نیازمند ارائه می‌دهد.
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه به منظور بهره‎وری بیشتر از موقوفات به توسعه آنها پرداخته و طرح‌های عمرانی و خدماتی از این محل اجرایی می‌کند، گفت: بر همین اساس طبق نیات خیران اقدام به اجرای طرح‌های عام‌المنفعه می‌شود.
وی با بیان اینکه حفظ کرامت افراد از اولویت‌های اوقاف و امور خیریه است، تصریح کرد: خوشبختانه در نتیجه عمل امینانه اوقاف شهرستان خدابنده در هر زمینه به اقشار مردم کمک کند.
همایش بزرگ دست‌های مهربانی در قیدار برگزار شد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه طرح دست‌های مهربانی هر سال همزمان با هفته احسان و نیکوکاری اجرایی می‌شود، تاکید کرد: با کمک اداره بهزیستی و کمیته امداد با معرفی افراد نیازمند و مستمند توانستیم اجرای نیت واقف خیراندیش را به نحو مطلوب انجام دهیم.
حجت‌الاسلام محمدی گفت: در این طرح درآمد موقوفات شهرستان خدابنده که برای کمک به فقرا و نیازمندان در نظر گرفته شد به‌ صورت هدفمند به این افراد تعلق گرفت.
captcha