آموزش کتابخوانی باید از دوره‌ کودکی آغاز شود/ لزوم اختصاص کتابخانه‌ای برای روشندلان
کد خبر: 3698271
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

آموزش کتابخوانی باید از دوره‌ کودکی آغاز شود/ لزوم اختصاص کتابخانه‌ای برای روشندلان

گروه فرهنگی- معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: باید با تجهیز کتابخانه‌ها بسترها را آماده کرده و آموزش از دوره‌ کودکی آغاز شود و این موضوع نهادینه شود که بدون مطالعه کتاب جامعه آگاهی نخواهیم داشت.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رحیم شهرتی‌فر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، روز گذشته  در حاشیه بازدید از کتابخانه مرکزی تبریز به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه بزرگ‌ترین مرکز نهادی کشور کتابخانه مرکزی تبریز بوده و بر همین اساس کتابخانه‌گردی را از این مرکز آغاز کردیم، اظهار کرد: در این مرکز امکان مناسبی برای اهالی تحقیق و پژوهش فراهم‌شده و گنجینه‌های بسیار ارزشمندی از جمله کتب خطی در این مرکز نگهداری می‌شود.

آموزش کتابخوانی باید از دوره‌ کودکی آغاز شود/ لزوم اختصاص کتابخانه‌ای برای روشندلان

وی با اشاره به موضوع ایجاد مخزن باز در کتابخانه مرکزی در راستای دسترسی هرچه بهتر مراجعان افزود: طرح مخزن باز کتابخانه مرکزی تبریز سیاستی بسیار خوب در راستای مأنوس کردن مراجعه‌کنندگان با کتاب و محیط کتابخانه بوده و البته این موضوع انتخاب کتاب و مطالعه را برای دوست‌داران کتاب آسان کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: در کنار همه اقدامات انجام‌شده در حوزه کتابخانه‌ها، در حال حاضر سه کتابخانه آماده افتتاح بوده و نهاد کتابخانه‌های عمومی به فکر بازسازی و توسعه کتابخانه‌های موجود است که این‌یک امر قابل قدردانی است.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد کتابخانه روشندلان در کتابخانه مرکزی تبریز گفت: یکی از بخش‌هایی که در کتابخانه مرکزی تبریز فعال بوده، قسمت مربوط به روشندلان است، در این قسمت کتب مخصوص روشندلان چاپ و آماده‌سازی می‌شود.

شهرتی‌فر ادامه داد: البته پیشنهاد داده شد تا در داخل شهر نیز کتابخانه‌ای مختص روشندلان ایجاد شود، در این خصوص تصمیم بر این شد در مکاتبه‌ای با شورای شهر تبریز، با مشارکت نهاد کتابخانه‌های استان موضوع اختصاص یکی از کتابخانه‌های عمومی شهر به روشندلان پیگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه اشاعه مسئله کتاب‌خوانی یک موضوع جدی برای توسعه کشور بوده و با توجه به وجود آمدن بحث فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی،بحث کتابخوانی تحت تأثیر این موضوعات قرار گفته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: باید با تجهیز کتابخانه‌ها بسترها را آماده کرده و آموزش از دوره‌ کودکی آغاز شود و این موضوع نهادینه شود که بدون مطالعه کتاب جامعه آگاهی نخواهیم داشت.

وی افزود: در این زمینه باید آگاهی‌بخشی صورت گیرد و این کار باید توسط اهالی فرهنگ و کتاب انجام شود.

captcha