راهیان نور یکی از رویشهای انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3698291
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶

راهیان نور یکی از رویشهای انقلاب اسلامی است

گروه سیاسی - امام جمعه شهرستان ماکو گفت: راهیان نور یکی از رویشهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در بخشی از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه ماکو با تاکید بر اینکه استکبار جهانی و آمریکای خونخوار میلیاردها پول خرج کردند که سرنگونی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را ببینند، بیان کرد: ولی هر ساله شاهد افزونی حمایات مردم ایران و جهان نسبت به پایداری انقلاب اسلامی ایران هستند.

امام جمعه ماکو اظهار کرد: ملت ایران بارها امتحان پس داده است و استکبار جهانی تا به امروز هیچ غلطی نتوانسته بکنند و در آینده مردم ایران نخواهند گذاشت استکبار خونخوار در منطقه جولان دهد.

خطیب نماز جمعه شهرستان ماکو به نقش بر آب شدن توطئه های دشمن در ناامن جلوه دادن منطقه و ایران، اشاره و تصریح کرد: کشورهای اروپایی که با آمریکای پلید هم کاسه شده‌اند باید بدانند هر آن چیزی که برای کشورمان در زمینه دفاع از میهن و وطن نیاز باشد تامین خواهد شد و به هیچ کس مربوط نیست.
وی چشم پوشی و گذشت از دیگران را عاملی مهم و تاثیر گذار در موضوع کاهش آمار طلاق و نزاع در جامعه ابراز کرد و گفت: آرایش زن و مرد باید برای یکدیگر باشد چرا که در آموزه‌های دینی بر این اصل تاکید فراوانی شده است.

حجت الاسلام رنجبری تقوا را شاه کلید رستگاری و برخورداری از برکات آسمانی و زمینی عنوان نمود و بیان کرد: اهل ایمان و باور به خدا، پیامبر و آخرت طبق وعده خداوند در قرآن کریم از تمامی برکات آسمان ها بهره مند خواهد شد.
وی در نگاهی کوتاه و تحلیلی بر بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی در باب سیاست داخلی و خارجی کشور گفت: مقام معظم رهبری در تشریح جایگاه زن از دیدگاه اسلام، زن را نعمتی الهی برای انسان‌ها در جهت رسیدن به آرامش دنیوی و اخروی عنوان کردند.

امام جمعه ماکو با تاکید بر اینکه اسلام زن را به عنوان الگوی ایمان، عفاف و تاثیر گذار در جامعه معرفی کرده است، اظهار کرد : این در حالی است که الگوهای غربی سعی در معرفی زن به عنوان وسیله، در جهت ارضای نیاز جنسی به روشهای نامشروع است و باید فرهنگ فاطمی در جامعه ترویج یابد.

حجت الاسلام رنجبری با اشاره به اینکه جلوگیری از رواج گناه در جامعه، وظیفه تمامی آحاد مردم جامعه است تصریح کرد: یکی از زمینه های مانع شدن برای ترویج گناه، ترویج حجاب در جامعه است.

خطیب نماز جمعه ماکو بر لزوم تکریم و تشکر از بانوان، ابراز عشق و محبت، علاقه و دوستی نسبت به آنها در سالروز میلاد فاطمه زهرا سلام الله علیها تاکید کرد و گفت: روز زن و مادر را به تمامی مادران شهدا تبریک عرض میکنیم.

وی مساجد را سنگرهای اسلام برشمرد و گفت : دشمن درصدد از بین بردن این سنگرها است و وظیفه ما به عنوان مسلمین در غربت قرار ندادن این مساجد است
وی با تاکید بر اینکه مساجد بودجه دولتی ندارند و به خیرین مومن وابسته هستند، بر لزوم فعال تر بودن خیرین در جهت آبادانی این مساجد اشاره نمود.

حجت الاسلام رنجبری در خطاب به دستگاه‌های انتظامی، نظارتی و مخصوص خانواده ها در زمینه کنترل عرضه و فروش اقلام چهارشنبه سوری آخر سال گفت: شادی آخر سال ما نباید زمینه غم و ناراحتی دیگران باشد.

وی راهیان نور را یکی از رویشهای انقلاب اسلامی عنوان نمود و بیان کرد: امروز شاهد آن هستیم که خیزش و استقبال از اردوهای راهیان نور بیشتر شده است و لزوم توجه برنامه ریزان فرهنگی در این زمینه را می طلبد.

حجت الاسلام رنجبری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، راهیان نور را زمینه ای در راستای انتقال فرهنگ شهادت ایثار به جوانان بعد انقلاب و عنوان نمود و گفت: تفکر و فرهنگ ایثار و شهادت باید ترویج یابد، چرا که دشمنان با حملات فرهنگی خود در راستای از بین بردن این فرهنگ هستند.
انتهای پیام

captcha