وظیفه حاکم اسلامی، برقراری احکام اسلامی است
کد خبر: 3698292
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

وظیفه حاکم اسلامی، برقراری احکام اسلامی است

گروه سیاسی - امام جمعه ارومیه گفت: وظیفه حاکم اسلامی، برقراری احکام اسلامی است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه این هفته بیان کرد: حاکم اسلامی موظف است احکام دین در جامعه اسلامی برقرار کند که مسئله حجاب نیز یکی از احکام مورد تاکید در اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در خصوص سالروز ولایت حضرت فاطمه و روز مادر و زن اظهار کرد : زنان در دوران قبل از اسلام، ارزش اجتماعی پایینی داشتند ولی با ورود اسلام، زنان مرتبه والایی پیدا کردند و مردان و زنان در یک مرتبه و ارزش قرار گرفتند که این روز فرصت مناسبی است که از مادران تقدیر شود.

وی گفت : ارزش زن به حدی است که انسان دیگری را تربیت کند و عامل تربیت پیشرفت جامعه شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد اختلافات قومی گفت: آذربایجان غربی استان حساسی بوده که قومیت ها و ادیان مختلفی در آن زندگی میکنند که باید از ایجاد اختلاف جلوگیری کرده و برادری و وحدت میان آن ها حفظ شود.

وی بیان کرد : تعصب های قومی از افکار دوران جاهلی بوده و نباید این افکار در این زمان وجود داشته باشد و همه اقوام در کنار هم زیر علم اسلام زندگی کنند.

امام جمعه ارومیه گفت: برخی از باور های غلط مربوط به ایام عید و روز چهارشنبه سوری و 13 بدر که در میان مردم وجود دارند تبدیل به خرافات شده اند و باید از بین بروند.

به گزارش ایکنا، برگزاری مراسم ویژه روز زن، توزیع نهال در مصلی امام خمینی در بین نمازگزاران، برپایی بازارچه خیریه آدینه «یک خرید، یک امید»، برپایی غرفه پایگاه‌های خبری و کتاب و مدافعان حرم، مراسم تجلیل از معصومه میرزایی مادر شهیدان سهراب و اسماعیل رستمی همسر و خواهر شهید و مادر جانباز نیز از جمله برنامه‌های جانبی این هفته در نماز جمعه ارومیه بود. 
انتهای پیام

captcha