دشمن می‌خواهد زن را وسیله تخریب بشریت قرار دهد/زن در قرآن ابزار تکامل بشریت است
کد خبر: 3698329
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
حجت‌الاسلام نکونام:

دشمن می‌خواهد زن را وسیله تخریب بشریت قرار دهد/زن در قرآن ابزار تکامل بشریت است

گروه سیاسی - خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه امروز تمام تلاش دشمنان این است تا زن را وسیله تخریب بشریت و سقوط انسان‌ها قرار دهند، افزود: این در حالی است که زن در معارف اسلامی و قرآن یک انسان به اوج رسیده و ابزار تکامل معرفی می‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 18 اسفند در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری، گفت: برکات خداوند در سایه احسان ما به یکدیگر نازل می‌شود لذا اکنون که در آستانه نوروز هستیم نیازمندان را شناسایی کرده و به آن‌ها کمک کنیم.
وی با اشاره به هفته منابع طبیعی و ضرورت حفظ منابع طبیعی برای حیات بشر و دیگر موجودات، افزود: همه مردم و مسئولان باید در حفظ منابع طبیعی و درختان تلاش کرده و فضای سبز را گسترش دهند.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: هرچه فضای سبز و مفرح بیشتر داشته باشیم جامعه نشاط مندی هم خواهیم داشت بنابراین با کاشت درختان و گسترش فضای سبز دل‌ها را در جامعه با نشاط کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان به سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره و خاطرنشان کرد: بنیاد شهید از یادگارهای امام خمینی(ره) است که وظیفه آن خدمت به خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازانی است که در عرصه‌های مختلف از میهن دفاع کرده‌اند و متحمل آسیب شده‌اند.
حجت‌الاسلام نکونام اظهار کرد: تلاش در خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به خانواده‌های شهدا و ایثارگران و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت از رسالت‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران است که با همراهی مردم محقق می‌شوند.
خطیب جمعه شهرکرد تصریح کرد: هر جامعه‌ای که فرهنگ ایثار و شهادت در آن جریان داشته باشد زنده و پویاست و در برابر دشمنان و مستکبرین به راحتی می‌ایستد و با آنان مقابله می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به 18 اسفندماه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری فرصت مغتنمی برای رونق بخشی، آبادانی و نقش‌آفرینی مساجد در جامعه هستند.

برخی‌ها می‌خواهند با آهنگ‌ها و جمع‌های مختلط جامعه را به ابتذال بکشانند
امام جمعه شهرکرد به 20 اسفندماه روز راهیان نور اشاره کرد و ادامه داد: راهیان نور حرکت تحول سازی است زیرا کسانی که به این مناطق جنگی رفته و با خدمات شهدا و رزمندگان از نزدیک آشنا می‌شوند به واقع متحول شده‌اند.
وی با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)، روز زن و تکریم مقام مادر، گفت: دلباختگی به کوی رسالت به تنهایی سودمند نیست لذا باید از حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در زندگی‌هایمان الگو کرده و ویژگی‌های ایشان را در جامعه عملی کنیم.
حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه امروز تمام تلاش دشمنان این است تا زن را وسیله تخریب بشریت و سقوط انسان‌ها قرار دهند، افزود: این در حالی است که زن در معارف اسلامی و قرآن یک انسان به اوج رسیده و ابزار تکامل معرفی می‌شود.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به فرمایشی از امام راحل(ره) که «مرد از دامن زن به معراج می‌رسد»، تصریح کرد: زنان معراجی مردان معراجی تربیت می‌کنند و خود زنان به دلیل عروجشان مردانی معراجی را به وجود آورده و تربیت کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: برخی‌ها می‌خواهند با آهنگ‌ها و جمع‌های مختلط جامعه را به ابتذال کشانده و جای معروف و منکر را عوض کنند که همه مردم و مسئولان باید نسبت به این معنا حساس باشند.
وی با اشاره به مسئله حجاب تأکید کرد: برخی‌ها از آزادی و اختیاری بودن حجاب در جامعه سخن به میان می‌آورند که بنا بر فرمایشات رهبری در جامعه اسلامی هیچ‌کس حق ندارد در ملأ عام منکرات را رواج دهد و جامعه را به هم بزند.
امام جمعه شهرکرد در پایان اظهار کرد: مسئولان باید در پایان سال پاسخگوی عملکرد خود باشند نه اینکه مسائلی را در جامعه مطرح کرده و افراد را مقابل یکدیگر قرار دهند تا مشکلات و مسائل اصلی جامعه زیر سایه این کشمکش‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha