پیشگام بودن اردوهای جهادی و بسیج سازندگی در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3698352
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸

پیشگام بودن اردوهای جهادی و بسیج سازندگی در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی

گروه اجتماعی- مسئول اردوهای های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل با اشاره به پیشگام بودن اردوهای جهادی و بسیج سازندگی در اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی گفت: در بخش اقتصاد مقاومتی هدف کارآفرینی مردم بوده و در این راستا با ارائه تسهیلات باعث شده که آنان به کارآفرینی مشغول باشند .

به گزارش خبرگزاری ایکنا از اردبیل، سرهنگ پاسدار عباس نوظهور، مسئول اردوهای های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل روز گذشته 18 اسفندماه در جلسه توجیه طرح اعتلای سازندگی و خدمت رسانی در مسجد جامع نمین با اشاره به اینکه لازمه انجام طرح‌های بسیج سازندگی عشق، ایمان و بصیرت است افزود: انجام طرح‌های بسیجی‌محور و در واقع همان اردوهای جهادی بدون وجود عشق و بصیرت غیرممکن است و در این مسیر کسی به زور و اجبار وارد نمی‌شود بلکه هر فردی که قلبش برای نظام و انقلاب اسلامی می‌تپد در اردوهای جهادی شرکت می‌کند.
وی مهم‌ترین اهداف این اردوها را خودسازی و محرومیت‌زدایی دانست و افزود: دانشجویان در قالب اردوهای جهادی همه‌ساله با اهداف خودسازی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و نیازمند حاضر شده و از پزشک و مهندس گرفته تا یک معلم با عشق و بصیرت در راستای محرومیت‌زدایی گام برمی‌دارند که در استان اردبیل نیز به تبع سراسر کشور همه ساله دانشجویانی در قالب این اردوها به مناطق محروم اعزام می‌شوند.
مسئول اردوهای جهادی استان اردبیل راه‌اندازی جنگ نرم توسط دشمن را زنگ خطری برای جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان دانست و ادامه داد: جوانان با رویکردهای جهادگونه باید به منظور مقابله با جنگ نرم در کشور به عرصه‌های جهادی وارد شده و بدین شکل از هجمه‌های دشمن جلوگیری کنند.
نوظهور ضمن تاکید به دشواری جنگ نرم نسبت به جنگ سخت تصریح کرد: در جنگ سخت همه چیز آشکار و روشن است ولی در جنگ نرم اینگونه نیست و دشمن در این حوزه بسیار زیرکانه و خیلی نرم وارده شده است و یه سری تغییرات فرهنگی در سطح شهر و حتی روستاها به وجود آمده است.
وی با اشاره به اینکه در قرآن و روایات کمک به افراد محروم و ضعیف بسیار تاکید شده است، بیان کرد: طوری که کاری مانند خدمت به خلق خدا، دارای ثواب و پاداش نیست و در همین رابطه بنابر طرح اعتلای سازندگی و خدمات‌رسانی، گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام شده و در صورت کمبود هرگونه امکانات به آن منطقه خدمات گوناگون ارائه می‌دهند.
جانشین و مسئول گروه‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل با اشاره به پیشگام بودن اردوهای جهادی و بسیج سازندگی در اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی گفت: در بخش اقتصاد مقاومتی هدف کارآفرینی مردم بوده و در این راستا با ارائه تسهیلات باعث شده که آنان به کارآفرینی مشغول باشند و اقدام به اشتغال و حتی خود انان به کارآفرینی گاه در سطح وسیع اقدام کنند.
نوظهور با بیان اینکه با تشکیل اردوهای جهادی نیازها و مشکلات مردم به صورت دقیق و ریزبینانه برطرف می شود اظهار کرد: گروه‌های جهادی در کل 65 نوع فعالیت در روستاها می‌توانند انجام دهند و با کمک دهیار، شورا و بخشدار به روستاهای محروم خدمات ارائه می‌دهند که این اقدام در واقع قابل تحسین و تقدیر می‌باشد.
وی تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه را از رویکردهای بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: در راستای برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین و در بحث اعتلای برنامه‌های بسیج سازندگی، صندوق‌های قرض‌الحسنه تشکیل و راه‌اندازی شده است که باعث گسترش فرهنگ انفاق و همیاری در بین مردم می‌گردد.
انتهای پیام

captcha