انسان عفیف، خود را تسلیم تکلیف و امر الهی می کند
کد خبر: 3698353
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱

انسان عفیف، خود را تسلیم تکلیف و امر الهی می کند

گروه معارف- مدرس دانشگاههای اردبیل گفت: انسان عفیف، کسی است که خود را تسلیم تکلیف می کند، امر الهی را اطاعت کرده و از نهی الهی برحذر باشد.

پروین ملکی، مدرس دانشگاههای اردبیل در گفت و گو با ایکنا  از اردبیل، در خصوص الگوگیری از سیره حضرت زهرا (س)، با اشاره به ولایتمداری و دفاع از حریم عفاف و حجاب این حضرت تصریح کرد: زندگی حضرت زهرا(س) در ابعاد فردی، اجتماعی، خانوادگی و... الگویی کامل برای جهانیان است، سیره آن حضرت مختص دوره های خاص یا برای جوانان دیروز و امروز نیست بلکه همه می توانند از صبر و استقامت، ولایتمداری، دینداری، حجب و حیا و ... حضرت فاطمه زهرا(س) بهره برده و الگو گیرند.
وی افزود: ابعاد زندگانی حضرت فاطمه(س)، شاخصه های بسیاری را هم در بعد معنوی و هم در بعد اقتصادی دارد، ساده زیستی، اسلام مداری، خدامحوری، تکلیف مداری و اطاعت از امر الهی از جمله ابعاد زندگانی آن حضرت است.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه زهرای مرضیه مدافع اصلی عفاف و حجاب بود ادامه داد: انسان عفیف، کسی است که خود را تسلیم تکلیف می کند، امر الهی را اطاعت کرده و از نهی الهی برحذر باشد؛ بزرگترین خصیصه حضرت فاطمه زهرا (س) عفت است، این خصیصه، ایشان را در تمامی عالم سرآمد کرده فلذا جوان امروز نیز باید با واکاوی زندگی حضرت زهرا (س)، در موقعیت های مختلف خود را با این چنین صفات خداپسندانه تطبیق داده و در آستان درخشان ایشان خود را ببیند.
ملکی یادآور شد: حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت، امام شناسی، امام مداری و واگذار کردن امر به امام نیز سرآمد بودند، این ویژگی زهرای مرضیه را در ابعاد مختلف زندگی خانوادگی، اجتماعی، فردی و سیاسی ایشان می توان دید.
وی در خطاب به دختران و پسران جوان افزود: متاسفانه امروزه دین و فرهنگ جامعه اسلامی با هجمه خصمانه ای که دشمنان اسلام تدارک دیده اند، سخت در خطر افتاده و این تهدید همه روزه افزون تر می شود، فضای مجازی و استفاده بدون رویکرد دینی و اسلامی از آن من جمله این هجمه هاست که جوانان را درگیر خود کرده و متاسفانه بسیاری از آنان را نیز تحت سیطره خود قرار داده است.
انتهای پیام

captcha