۱۶ پایگاه «قرآن بخوان، جایزه بگیر» در زنجان برپا می‌شود
کد خبر: 3698473
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
طی تعطیلات نوروزی؛

۱۶ پایگاه «قرآن بخوان، جایزه بگیر» در زنجان برپا می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از برپایی ۱۶ پایگاه «قرآن بخوان، جایزه بگیر» برای کودکان طی تعطیلات نوروزی در سطح استان زنجان خبر داد.

به گزارش ایکنا از زنجان، شهرام میرزایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان صبح امروز شنبه ۱۹ اسفندماه در نشست خبری اظهار کرد: طرح ملی امداد و نجات هلال احمر از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۷ در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: افزایش و آمادگی توان امداد و نجات جمعیت جهت ارایه خدمات مطلوب در زمان بروز حوادث، ایجاد آرامش فکری برای مسافران در طول سفر همچنین پاسخگویی به در راه ماندگی احتمالی از جمله اهداف طرح ملی امداد و نجات در ایام نوروز است.
میرزایی با اشاره به استقرار ۱۶ پایگاه ثابت و سیار طی طرح امداد و نجات نوروزی تاکید کرد: ۱۰ پایگاه ثابت هستند که امسال ۶ پایگاه موقت برای ارایه خدمات هرچه بهتر اضافه شده است که در مجموع ۳۶۰ نفر از امدادگران و پرسنل هلال احمر استان در این طرح همکاری خواهند کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از اجرای طرح ملی راهنمایان مسافران نوروزی با حضور  ۵۴۴ نفر از اعضای جوانان در ۱۶ پست راهنمای مسافران نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهر و مجاورت اماکن تاریخی استان خبر داد و گفت: در این پست‌ها مکانی نیز برای حضور کودکان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در این مراکز برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی از جمله «قرآن بخوان، جایزه بگیر» و مسابقه نقاشی برای کودکان برگزار می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه دو خیمه نماز در پست طارم و ایجرود برپاخواهد شد، تصریح کرد: در کنار سایر پست‌های هلال‌احمر مسجد و نمازخانه وجود دارد و باتوجه به اینکه در جوار پست طارم و ایجرود در حال حاضر فضای مناسبی برای اقامه نماز وجود ندارد، این دو خیمه برای اقامه نماز مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.
captcha