شفاف‌سازی هزینه‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در «حریم امام»
کد خبر: 3698538
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷

شفاف‌سازی هزینه‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در «حریم امام»

گروه حوزه علمیه ــ نشریه حریم امام(ره) در گفت‌وگو با مسئولین مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نسبت به هزینه‌های این مرکز شفاف‌سازی کرد.

به گزارش ایکنا؛ هفته‌نامه حریم امام وابسته به آستان مقدس امام خمینی (ره) در جدیدترین شماره خود، به مناسبت بیستمین سال فعالیت مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) به معرفی این مرکز علمی به مدیریت آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی پرداخته است. این در حالی است که چندی پیش انتقدادات حجت‌الاسلام اکبرنژاد، مدیر مؤسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی شهر قم مبنی بر تجمل‌گرایی این مرکز حواشی به همراه داشت.

محمدجواد فاضل لنکرانی در گفت‌وگویی که با این نشریه داشته است درباره ضرورت تأسیس این مرکز عنوان کرده است: در جلسه‌ای در نجف، خدمت آیت الله العظمی سیستانی رسیدم. ایشان فرمودند: تعجب من از این است که مرحوم والد شما در چه زمان دوری ضرورت تأسیس مرکز را احساس کرد که اگر این مرکز فقهی ایجاد نمی‌شد، حوزه با خلأ مجتهد روبرو می‌شد. خیلی هم برای ما و ایشان دعا کرد و فرمودند که چه کار خوبی صورت گرفته است. با اینکه ما تا به حال نه گزارشی به ایشان داده‌ایم و نه ارتباطی داشته‌ایم، اما ایشان فرمودند: من از همه جزئیات مرکز شما خبر دارم. این برای ما جای امیدواری است که مراجع به این مسائل اهتمام دارند. الحمدالله مراجع بزرگوار ما نسبت به این مرکز فقهی عنایت دارند.

وی درباره منبع درآمدی این مرکز نیز چنین توضیح داده است: ضمن اینکه دعای خیر مراجع بزرگوار و رهبر معظم انقلاب را شامل این مجموعه می‌دانیم، ولی این مجموعه از جهت مالی به هیچ یک از مراجع، رهبری معظم و دولت وابستگی نداشته و ندارد. این مرکز به هیچ نهادی وابسته نیست. مقلدین مرحوم والد با پرداخت وجوهات شرعی این مرکز را اداره می‌کنند.

احمد فاضل لنکرانی فرزند مرحوم آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی، ناظر ساخت و امور مالی مرکز فقهی ائمه اطهار ضمن بیان خاطراتی، توضیحات بیشتری از روند ساخت این مرکز ارائه داده است: ساخت مرکز ۲ سال به طول انجامید و دو ساله به پایان رسید. روزانه ۶۰ نفر مشغول کار بودند. چون حجم شهریه‌ها زیاد بود آهسته جلو می‌رفتیم. بعد از فوت والد کار به سرعت پیش رفت و بعد از پایان کار، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی آن را افتتاح کردند. زمانی که آقای ناظمی اردکانی استاندار و آقای عابدینی شهردار وقت برای بازدید از ساختمان مرکز فقهی ائمه اطهار آمدند، شهردار قم به بنده گفت: هزینه ساخت این مکان چقدر شد؟ بنده گفتم ۸ میلیارد تومان، که ایشان بسیار تعجب کردند. گفتم هزینه‌ها کنترل شده بود و غیر از خمس و سهم امام پولی از هیچ ارگان یا سازمانی دریافت نکردیم. این مرکز با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت ساخته شده است.

یادآور می‌شود، شماره ۳۱۰ نشریه «حریم امام» به مدیرمسئولی حجت‌الاسلام علی جوادی راد در ۴۰ صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha