اجرای طرح ملی کتابخانه‌گردی در 24 کتابخانه عمومی کرمان
کد خبر: 3698540
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴
حسین‌زاده اعلام کرد:

اجرای طرح ملی کتابخانه‌گردی در 24 کتابخانه عمومی کرمان

گروه فرهنگی - طرح ملی کتابخانه‌گردی به مناسبت چهاردهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در 24 کتابخانه عمومی استان کرمان به اجرا درآمد.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد حسین‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان دیروز شنبه، 19 اسفند در توضیح طرح ملی «کتابخانه‌گردی» به مناسبت 17 اسفند ماه سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: این طرح با هدف افزایش آشنایی عموم مردم و مدیران اجرایی و فرهنگی استان با محیط کتابخانه‌های عمومی و اطلاع مردم و مسئولان از فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی به اجرا گذاشته شده است.
وی با اشاره به اینکه بازدید از 24 کتابخانه عمومی استان کرمان در طرح کتابخانه‌گردی در نظر گرفته شده‌اند، افزود: توجه دادن عموم مردم به کتابخانه به عنوان پایگاه اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار و استفاده از ظرفیت هنرمندان، چهره‌های سرشناس فرهنگی، ورزشی و ... برای دعوت عموم مردم به کتابخانه در اجرای این طرح مدنظر قرار گرفته است.
حسین‌زاده با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان کرمان بیان کرد: استان کرمان 132 باب کتابخانه عمومی دارد که بیش از یک میلیون و 500 هزار جلد کتاب را در خود جای داده‌اند و سالانه بیش از یک میلیون و 300 هزار جلد کتاب را به امانت می‌دهند.
وی تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان کرمان را 115 هزار نفر و تعداد مراجعان را 3 میلیون نفر در سال عنوان کرد و گفت: مجموع مساحت کتابخانه‌های عمومی استان کرمان بیش از 17 هزار مترمربع است که 30 باب کتابخانه با 17 هزار مترمربع وسعت توسط خیران کتابخانه‌ساز استان احداث شده‌ است، ضمن اینکه خیران کتابخانه‌ساز استان 13 هزار متر زمین را در حوزه کتاب و کتابخوانی واگذار کرده‌اند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان اظهارکرد: عمده کتابخانه‌های عمومی کرمان به فضای اینترنتی مجهز هستند و سعی شده فضا به سمتی برود که فعالیت‌های فرهنگی، نشست‌های کتابخوان، فضای کودک در همه کتابخانه‌ها ایجاد و برگزار شود.
حسین‌زاده به برگزاری مسابقات متعدد، جلسات نقد کتاب و برنامه‌های فرهنگی مختلف در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی استان صرفا از بحث امانت کتاب خارج شده و تعاملات فرهنگی دارند.
وی در ادامه این بازدیدها با اشاره به قدمت ساختمان کتابخانه مرکزی کرمان به بخش‌های حوزه دفاع مقدس، کودک و نوجوان، نابینایان، مرجع، مبارزه با مواد مخدر این مجموعه پرداخت و گفت: کرمان به 10 تا 15 هزار مترمربع کتابخانه مرکزی نیاز دارد.
حسین‌زاده تأکید کرد: کتابخانه مرکزی کرمان با توجه به قدمتی که دارد و اینکه جزو ساختمان‌های میراثی محسوب می‌شود و از استاندارهای لازم برای کتابخانه‌ای برخوردار نیست.
منبع: روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان کرمان
انتهای پیام

captcha