اعاده اموال نامشروع مسئؤلان طرحی انقلابی علیه فساد است
کد خبر: 3698555
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

اعاده اموال نامشروع مسئؤلان طرحی انقلابی علیه فساد است

گروه سیاسی- امام جمعه اردبیل گفت: اعاده اموال نامشروع مسئولان طرح انقلابی علیه فساد بوده و با اجرای این طرح، شأن مجلس و نظام افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل از طرح مجلسیان در خصوص بررسی و اعاده اموال نامشروع مسؤؤلان استقبال کرد و افزود: این طرح بر پایه اصل 49 و 142 قانون اساسی اجرایی می‌شود.
وی افزود: با اجرای این طرح، شأن مجلس و نظام بالا رفته و در کنار آن شفافیت در امور و تبعیت از فرمایش مقام معظم رهبری اجرایی می‌شود.
امام جمعه اردبیل ادامه داد: حیثیت نظام و حکومت اسلامی و خون مقدس شهدا به موضوع عدالت گره خورده است و قانون اساسی نیز بر اساس احیای عدالت اجتماعی تدوین شده و اصل 149 قانون اساسی این اجازه را می‌دهد که نظام اسلامی ثروت‌های نامشروع مسؤولان را برگرداند.
عاملی ادامه داد: آنچه در این باب مهم است تهیه مکانیسم جامع، دقیق و اجرایی است چون اگر این طرح تصویب نگردد، معضل مضاعف خواهد شد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار کرد: ادبیات این هفته رئیس جمهور در شأن و جایگاه ریاست جمهوری، ملت، رأی دهندگان و روحانیت نبود، مخالف هیچ وقت با فحش، موافق نمی‌شود و اینکه بگوییم همه باید مثل ما فکر کنند هم غلط است و هم به صدها مقدمه احتیاج دارد، اینکه بگوییم همه باید مطابق میل ما صحبت کنند تا عاقل باشند، یک خطای نابخشودنی و خطای تاریخی است.
وی افزود: بزرگترین اسوه ما حضرت علی (ع) است که راضی نشد حتی به معاویه فحش داده شود، رؤسای جمهور باید سخنانی بگویند که جاودانه باشد و جزء حکمت‌آمیز ترین سخنان باشد نه اینکه سخنی بگویند که از جهت سرافکندگی ملت جاودانه باشد.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با انتقاد از پذیرش وزیر خارجه فرانسه و سفر او به ایران مخصوصا بعد از اینکه در شورای امنیت به پیش‌نویس تهیه شده از طرف انگلیس بر علیه ایران رأی مثبت داد و بعد از اینکه به طور مفصل بر علیه ایران صحبت کرد، خطای دیپلماسی ایران دانست و گفت: نشان به این نشانی که به محض خروج از ایران تهمت‌های سنگینی نثار ایران کرد.
وی افزود: انفعال و خضوع در برابر آمریکا، زبان آمریکا نیست و آمریکا با این روش، سر عقل نمی‌آید.
نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: فرد دوم وزارت خارجه ما که شخصیت بسیار شریفی است اخیرا در اروپا جهت استماله قلب اروپایی‌ها اظهار کرد که « ما جهت مبارزه با تروریسم به سوریه رفتیم نه جهت اسرائیل » به محض پخش شدن این مصاحبه، وهابی‌ ها و داعشی‌ها همه جا را پرکردند که این سخن صریح است که اسرائیل در نظر ایران جزو تروریست ها نیست.
وی اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی ما هنوز با ماهیت جناح حاکم در آمریکا آشنایی کامل ندارد. مشاور امنیت ملی ترامپ می‌گوید: « اسلام سرطان خبیثی است در جسد 7/1 میلیارد انسان در روی کره زمین و بر ما واجب است این سرطان را ریشه‌کن کنیم همچنانکه کمونیسم و نازیسیم را ما ریشه‌کن کردیم.»
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: این روزها حوادث نامناسب فرهنگی در مراکز فرهنگی و بعضی از مجامع علمی اتفاق می‌افتد، این حوادث هنجارهای دینی و اجتماعی و ملی ما را می شکند و موجب تحریک بسیار متدینین است.
وی افزود: هجمه به مقدسات، همراهی با دشمنان خارجی است و دولت را بدنام می‌کند؛ ما امانت‌داری را به مسئولین گوشزد می‌کنیم.
خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به هفته منابع طبیعی گفت: ما وظیفه داریم هم از این منابع طبیعی حفاظت کنیم و هم باید در توسعه آن سهیم باشیم، ما نباید عبادت را فقط در مسجد جست‌وجو کنیم، کره زمین در معرض نابودی است، دفاع از منابع طبیعی، دفاع از حیات انسان‌هاست. در شهرهای بزرگ، سالانه بسیاری از انسان‌ها در اثر استنشاق گازهای سمی جان خود را از دست می‌دهند.
وی به بیان ارزش‌های غیرتجاری منابع طبیعی و نقش آن در کره زمین پرداخت و گفت: برخی از این ارزشها عبارتند از تصفیه هوا و تولید اکسیژن؛ ذخیره آب؛ منبع غذایی؛ جلوگیری از سیلاب؛ زیستگاه مناسب حیات وحش و پرندگان؛جلوگیری از فرسایش خاک؛ تعدیل دما و اکسیژن؛ خواص گیاهان دارویی؛ مبارزه با اثر گلخانه‌ای؛ حفظ و ایجاد مراکز تفریح و تفرج و آرامش روانی؛ جلوگیری از وقوع بهمن و جذب گرد و غبار بسیار مفید خواهند بود.
عاملی با تجلیل از شهرداری اردبیل و فرودگاه استان در اهتمام برای کاشت نهال، اظهار کرد: اداره منابع طبیعی قرار شد 50 هزار نهال بکارد و همچنین 51 کیلومتر از حاشیه جاده‌ها را درختکاری کند تا در عرض سه سال 210 کیلومتر از کنار جاده‌های استان اردبیل درختکاری شوند.
انتهای پیام

captcha