تهیه نقشه راه سه ساله زیرساختی و برنامه‌ای در وزارت ارشاد
کد خبر: 3698596
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
صالحی تبیین کرد:

تهیه نقشه راه سه ساله زیرساختی و برنامه‌ای در وزارت ارشاد

گروه ادب ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نقشه راه سه ساله در استان ها از سال ١٣٩٧ تا ١٤٠٠ در حوزه زیرساخت‌ها و برنامه‌ها تنظیم و تا حدودی چشم اندازها ترسیم شده است که کمک می‌کند همکاران این وزارتخانه فضای روشن‌تری داشته باشند.

تهیه نقشه راه سه ساله زیرساختی و برنامه‌ای در وزارت ارشاد
 به گزارش ایکنا؛ سید عباس صالحی، امروز، 19 اسفندماه در دیدار با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: کارکنان این اداره کل در عرصه‌های فرهنگ، هنر، ادب و دین که از والاترین مفاهیم و موضوعات است، فعالیت دارند و وقت و عمر خود را به درستی صرف می‌کنند. 
وی خوزستان را پلاک ایران زمین و هویت شیعی ما دانست و با بیان اینکه اتفاقاتی که در این منطقه رخ می‌دهد سال‌های سال به‌عنوان یک نماد باقی خواهد ماند، افزود: هر چقدر در افتخارات این استان به ویژه در حوزه فرهنگ، هنر، ادب و دین افزوده شود، این پلاک ماندگارتر بوده و جلای بیشتری پیدا می‌کند. 
صالحی افزود: خوزستان استانی است که علاوه بر ویژگی‌های خاص و سختی‌های مضاعفی همچون مسائل جوی و آب و هوایی، از ترکیب قومیتی و اقوام مختلفی برخوردار است که علاوه بر اینکه یک فرصت است، دغدغه‌ها و حساسیت‌های خود را می‌طلبد. 
وی با اشاره به سخنان برخی از کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، تصریح کرد: موارد بیان شده در جلسه‌ای در تهران بررسی و پیگیری خواهد شد که در این راستا برخی از مسائلی که قابل انجام است به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طبقه‌بندی و برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شعار ایران تهران نیست اشاره کرد و گفت: در این راستا اگرچه منابع محدود است ولی باید این منابع به صورت ملی دیده شود، نه اینکه آن را تنها در مرکز هزینه کنیم و این نگاه به صورت جدی پیگیری می‌شود. 
وی با بیان اینکه در بودجه سال ٩٧ یکی از آیتم‌های جدی بحث برش‌های استانی است و سهم استان‌ها باید ارتقا یابد، عنوان کرد: باید توجه داشت منابعی که به استان‌ها اختصاص داده می‌شود تنها در مرکز استان هزینه نشود و شهرستان‌ها هم دیده شوند و از آن بهره ببرند و برنامه‌ها و      بودجه‌ها در سراسر استان‌ها توزیع شود. 
صالحی بر داشتن یک نقشه راه برای بیشتر از یک سال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: همچنین بحث ارتقای مرجعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در سطح ملی و هم استانی، موجب شده در سفرهای استانی با استانداری‌ها، تفاهم‌نامه‌هایی امضا کنیم. 
وی بیان کرد: در این راستا ارتقاهایی هم صورت گرفت و ترکیب آن‌ها رقم قابل توجهی به لحاظ عدد و رقم کارکردی است و توانستیم مبلغ خوبی را از منابع منطقه‌ای وارد این فضا کنیم. با این کار هم مرجعیت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها ارتقا یافت و هم نقشه راه سه ساله در استان‌ها از سال ١٣٩٧ تا ١٤٠٠ در حوزه زیرساخت‌ها و برنامه‌ها تنظیم شده و تا حدودی چشم اندازها را ترسیم کردیم که کمک می‌کند همکاران فضای روشن‌تری داشته باشند. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالان عرصه فرهنگ و هنر را تابلوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و تاکید کرد: ارتباط و تعامل خوب، تحمل و سعه صدر بالا، امانتداری و ... این تابلو را ارزشمندتر می‌کند و امیدوارم این روحیه کارکنان با وجود مشکلات معیشتی، اقتصادی و شرایط کاری سخت، تضعیف نشود. 
وی یاد آور شد: کسانی که در این منطقه جنگیدند، ثابت کردند که انسان در بدترین حالت اگر بتواند انسانیت خود را حفظ کند، می‌تواند بالاترین کارها را انجام دهد و این استدلال و بهانه مقبول و کافی نیست که مشکلات معیشتی و اقتصادی مانع کارکردن انسان شود از این رو باید این تابلو را زرین تر، شفاف تر و پراثرتر نگه داریم.
 
انتهای پیام
 
captcha