نسبت طلاق به ازدواج در استان مرکزی 29 درصد است
کد خبر: 3698645
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶

نسبت طلاق به ازدواج در استان مرکزی 29 درصد است

گروه اجتماعی- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی فرجی افزود: مهمترین معضل استان در حوزه زنان طلاق است که متأسفانه نرخ بالایی دارد، نسبت طلاق به ازدواج در استان مرکزی29 درصد است که این رقم در مناطق شهری 30 و در روستایی 21 درصد است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، زهرا فرجی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، در جلسه شورای اداری استان که امروز، 19 اسفندماه، با حضور ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد گفت: بیشترین گره سنی جمعیت زنان استان را زنان بالای 15 سال تشکیل می‌دهد، در سال‌های اخیر با سیر نزولی زنان زیر 14 سال در استان مواجه هستیم.
وی ادامه داد: در بحث زنان سرپرست خانوار نیز، 12.5 درصد سرپرستان خانوار در استان را زنان تشکیل می‌دهند که با میانگین کشوری که 12.7 درصد است تقریباً برابری می‌کند و بیشترین درصد زنان سرپرست خانوار در گروه سنی 75 سال به بالا هستند.
فرجی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان، 38 درصد است که سهم مردان 65 درصد و سهم زنان 10.5 درصد است همچنین نرخ اشتغال استان 90 درصد است که سهم مردان از این اشتغال91 درصد و سهم زنان 80 درصد است نرخ بیکاری استان زیر 10 درصد است که سهم مردان 8.3 درصد و زنان 19.2 درصد است، استان مرکزی رتبه 24 کشور را در بحث بیکاری دارد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی افزود: با وجود نرخ پایین بیکاری در استان، نرخ بیکاری در گروه زنان تحصیل‌کرده بالاست و استان‌ مرکزی بیشترین آمار بیکاری زنان تحصیل‌کرده را دارد. با توجه به پیگیری تحقق 30 درصد پست‌های مدیریتی بانوان، روند اشتغال بانوان در پست‌های مدیریتی با تأکید مجموعه استانداری رو به بهبود است، درصد مدیران زن 13 درصد و درصد مدیران مرد 87 درصد است که فاصله زیادی بین این دو رقم وجود دارد و تأکید ویژه ما روی سطوح مدیریتی بانوان است و انتظار داریم اگر زنان در پست‌های مدیریتی منصوب می‌شوند حتما پست‌های مدیریتی ارشد باشد.
وی ادامه داد: میزان باسوادی استان 87 درصد است و سهم مردان 91 و سهم زنان 82 درصد است که با نرخ میانگین کشوری برابری می‌کند. در بحث بهداشت و درمان نیز میزان مرگ و میر مادران در اثر بارداری و زایمان 11.7 درصد است که میانگین کشوری 17 رصد است که با اجرای برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان این میزان نسبت به میانگین کشوری در استان مرکزی پایین‌تر است و در زایمان طبیعی نیز استان مرکزی سال گذشته رتبه برتر را کسب کرد میزان باروری استان نیز 1.7 درصد است که نسبت به نرخ باروری ملی پایین‌تر است.
فرجی افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز مهمترین معضل استان طلاق است که متأسفانه نرخ بالایی دارد، نسبت طلاق به ازدواج در استان مرکزی29 درصد است که این رقم در مناطق شهری 30 و در روستایی 21 درصد است، همچنین 12 درصد از جمعیت معتادین استان را زنان تشکیل می‌دهند که این رقم با میانگین کشوری برابری می‌کند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: در بحث مشارکت سیاسی نیز شاهد رشد داوطلبین زن در شوراهای شهری و روستایی و مجلس شورای اسلامی هستیم، در بحث داوطلبین شوراها 33 درصد و در بحث داوطلبین مجلس شورای اسلامی 25 درصد رشد حضور زنان را داشتیم همچنین 48 درصد شرکت کنندگان در انتخابات بانون بودند، در کشور 2 هزار و 722 سمن در حوزه زنان و خانواده فعال هستند که سهم استان مرکزی در این حوزه 152 سمن است./انتهای پیام

captcha