بازی‌های رایانه‌ای را با هویت اسلامی-ایرانی خود بسازیم/ ایران رتبه اول بازی‌سازی منطقه
کد خبر: 3698684
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
وزیر ارشاد:

بازی‌های رایانه‌ای را با هویت اسلامی-ایرانی خود بسازیم/ ایران رتبه اول بازی‌سازی منطقه

گروه فناوری اطلاعات ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه بازی را باید با هویت ایرانی-اسلامی خود بسازیم، گفت: بازی‌سازان ایران در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در این عرصه داشته‌اند، به طوری که اگر در افق 20 ساله در برخی از حوزه‌ها هنوز به رتبه اول منطقه نرسیده‌ایم اما در عرصه بازی‌سازی رتبه اول منطقه شده‌ایم.

http://iqna.ir/files/fa/news/1396/6/4/607991_440.jpg

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم پایانی هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، که شامگاه 19 اسفندماه در تالار وحدت برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین تحولات چند دهه اخیر در زندگی بشر فضای مجازی و صنعت بازی است و این دو بخش بیشترین تحولات زندگی بشر را به خود اختصاص داده‌ است.


وی افزود: صنعت بازی‌های رایانه‌ای در سال‌های اخیر در حوزه سخت‌افزاری و حوزه‌های نرم‌افزاری تحولات بسیاری را تجربه کرده است و این پیشرفت آنقدر گسترده و سریع است که خیره‌کننده به نظر می‌رسد.


صالحی در ادامه به اهداف وزارت ارشاد در بخش بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: در حوزه اهداف، اگرچه بازی‌ها با سرگرمی مسیر خود را آغاز کردند اما امروز بازی‌ها آنقدر جدی شده‌اند که در حوزه‌های آموزش، ‌درمان، دین، سیاست و فرهنگ اهدافی برای آن‌ها تعریف می‌شود که این یعنی بازی دیگر یک بازی ساده نیست و امری جدی شده است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در سال 82 ما در ایران 16میلیون کاربر بازی‌های رایانه‎ای داشتیم که در سال 94 به 32 میلیون رسیده است و میانگین سنی بازیکن‌ها هم دیگر نوجوانان نیستند. در برخی کشورهای جهان مانند آمریکا این معدل سنی به 35 سال می‌رسد.


وی با تاکید بر اینکه امروز بازی‌های رایانه‎ای زندگی ما را فراگرفته است، گفت: همانطور که دیگر فضای مجازی، مجازی نیست، بازی هم دیگر بازی نیست. با این نگاه بازی‌سازان را باید جدی گرفت چراکه برای یک اتفاق جدی در زندگی امروز ما ورود پیدا کرده‌اند و گویی تنها در حاشیه زندگی حرکت نمی‌کنند و در متن زندگی هم حضور دارند.


صالحی با بیان اینکه بازی‌سازان ایران در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در این عرصه داشته‌اند، اضافه کرد: اگر در افق 20 ساله در برخی از حوزه‌ها هنوز به رتبه اول منطقه نرسیده‌ایم اما در عرصه بازی‌سازی رتبه اول منطقه شده‌ایم. باید بازارهای جهانی را افزایش دهیم تا سهم‌مان از بازار جهانی ارتقا پیدا کند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه بازی را باید با هویت ایرانی-اسلامی خود بسازیم، گفت: وقتی از هویت و بومی‌سازی صحبت می‌کنیم منظور تکرار گذشته نیست بلکه منظور نوخوانی گذشته و آوردن آن به زمان حال و آینده است. لذا قصه‌های خود را باید بازخوانی مدرن کرده و نظامی و شاهنامه را به روز بخوانیم. می‌توانیم برای همه این قصه‌ها فضاهای تازه‌ای را بسازیم.

انتهای پیام

captcha