تلاوت قرآن صفابخش روح و قلب است
کد خبر: 3698775
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

تلاوت قرآن صفابخش روح و قلب است

گروه فعالیت‌های قرآنی- امام جمعه کرج با اشاره به اینکه قرآن کتاب حکمت است، گفت: تلاوت و انس با قرآن قلب انسان را جلا می‌دهد.

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از دفتر امام جمعه کرج، آیت‌الله محمدمهدی حسینی همدانی شامگاه شنبه، 19اسفند در همایش قرآنی که در سالن همایش شهیدان فلاح نژاد کرج برگزار شد، ضمن تشکر از مسئولان برگزاری این همایش، اظهار کرد: برای توسعه قرآن، معارف و احکام پاداش فراوانی مقرر شده است.
وی بابیان اینکه خداوند قرآن را به‌عنوان نور معرفی کرده است، تأکید کرد: منافقان و کافران سعی کردند که این نور را با فوت و دهان خاموش کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند که اثر قرآن را از بین ببرند، گفت: آن‌ها هیچ‌وقت نمی‌توانند این اقدام را انجام دهند چراکه قرآن در جان مردم قرارگرفته است.
به گفته وی دشمنان برای بی‌اثر کردن قرآن راهکار تحریف را پیش‌گرفته‌اند اما خداوند در قرآن فرمودند که آن‌ها هرگز نمی‌توانند موفق شوند.
امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه قرآن مانند خورشید است اما مانند خورشید خاموش نمی‌شود، بیان کرد: قرآن هرگز فرسوده نمی‌شود و هرروز جلوه و تأثیرگذاری آن بیشتر می‌شود.
وی بابیان اینکه قرآن برای مردم همیشه تازه و آموزنده است، گفت: هرچه اعتقاد انسان به قرآن بیشتر باشد، از آن بیشتر بهره می‌برد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه صلوات بلند نفاق را از بین می‌برد، تأکید کرد: صلوات موجب می‌شود که بقیه دعاها مستجاب شود و این مهم به لزوم پرداختن به آن تأکید دارد. صلوات اعمال صالحه انسان در قیامت را افزون می‌کند.
وی با اشاره به فرموده‌های رسول خدا(ص) در رابطه با قرآن، عنوان کرد: قرآن کتاب درس و پند است و همه باید از آن بهره بگیرند.
حسینی همدانی بابیان اینکه با قرآن دل‌ها با حکمت زنده می‌کند، گفت: قرآن کتاب حکمت است وکسی که با قرآن انس داشته باشد قطعاً در زندگی خود موفق خواهد بود چراکه پند و اندرزهای قرآن در جان او قرار می‌گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه قلب انسان بیشترین نعمت به اوست، گفت: باید تلاش کنیم و نگذاریم که این قلب آلوده شود. قلب را باید جلا داد و از تیرگی‌ها خارجش کرد.
وی جلا دهنده قلب را تلاوت قرآن و انس با قرآن دانست و گفت: این‌ها موجب یاد خدا می‌شود. آیات قرآن روز قیامت دستگیر انسان می‌شود.
امام جمعه کرج با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) در رابطه با تأثیر دعا خاطرنشان کرد: اگر کسی یک آیه قرآن را گوش دهد برایش ثوابی دو برابر نوشته می‌شود و هرکس آیه‌ای را تلاوت کند، آن آیه برای او نور می‌شود و برای مستجاب کردن دعا باید به قرآن متوسل شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه قرآن در دنیا و آخرت از انسان دستگیری می‌کند، گفت: قرآن بهار است و در آن باید اندیشید و از آن طلب شفا کرد.
انتهای پیام./

captcha