میراث فرهنگی عهده‌دار ایجاد ۱۷۳ هزار شغل/ هدایت سرمایه‌گذاران به سمت مناطق محروم
کد خبر: 3698867
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
مونسان خبر داد:

میراث فرهنگی عهده‌دار ایجاد ۱۷۳ هزار شغل/ هدایت سرمایه‌گذاران به سمت مناطق محروم

گروه جامعه ــ رئیس سازمان میراث فرهنگی بر توزیع یکنواخت سفر و فعال شدن تمام نقاط کشور تأکید و تصریح کرد: تمام نقاط ایران دارای جاذبه‌های گردشگری است و ما تلاش داریم تا سرمایه‌گذاران را به سمت مناطق محروم هدایت کنیم.

میراث فرهنگی عهده‌دار ایجاد ۱۷۳ هزار شغل/ هدایت سرمایه‌گذاران به سمت مناطق محروم


به گزارش خبرنگار ایکنا، علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز 20 اسفندماه، با حضور در نشست اعضای ستاد سفر که با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: گردشگری، اقتصاد سوم جهان است و علی‌رغم بی‌مهری که نسبت به آن روا شده است می‌تواند منشأ اثر و تحول برای کشور باشد.

وی با بیان اینکه گردشگری می‌تواند در زمینه ایجاد درآمد و شغل در کشور نقشی را بر عهده گیرد، اظهار کرد: سرعت ایجاد شغل در حوزه گردشگری دو و نیم برابر سایر حوزه‌ها است.

مونسان با بیان اینکه گردشگری باید از بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، گفت: بحث اشتغال فراگیر یکی از موضوعات بودجه‌ای دولت است که دو بخش مهم را در بر می‌گیرد. در مرحله اول مسکن و بافت‌های فرسوده و در مرحله دوم گردشگری را شامل می‌شود؛ به نحوی که سازمان برنامه و بودجه جلسات خود را با سازمان میراث فرهنگی آغاز کرده و ایجاد ۱۷۳ هزار شغل را با توجه به حوزه گردشگری مأموریت سازمان ما قرار داده و در این زمینه اعتبارات خوبی را نیز در نظر گرفته است.

مونسان با تأکید بر اینکه ستاد سفر باید فعالیت خود را به صورت دائمی انجام دهد و صرفاً به ایام عید معطوف نشود، گفت: طبق قانون فعالیت ستادهای سفر دائمی است ولی در حال حاضر به ایام نوروز محدود شده است و ما درصدد هستیم با پیگیری برای تعطیلات زمستانی و بهره‌مندی از ظرفیت بزرگ کشور در فصل زمستان و همچنین توجه به تعطیلات تابستانی این نقیصه را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه هزار میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی برای پشتیبانی از پروژه‌های غیردولتی که از حوزه گردشگری حمایت می‌کنند، در نظر گرفته شده است، گفت: امسال بدهی ما بابت یارانه بخش هتلداری صفر می‌شود.

مونسان بر توزیع یکنواخت سفر و فعال شدن تمام نقاط کشور تأکید و تصریح کرد: تمام نقاط ایران دارای جاذبه‌های گردشگری است و ما تلاش داریم تا سرمایه‌گذاران را به سمت مناطق محروم هدایت کنیم.

وی ایجاد پرتال جامع گردشگری کشور را گام خوبی در راستای معرفی جاذبه‌های کشور دانست و گفت: در کشور ما جاذبه‌های گردشگری فرهنگی، دینی، اجتماعی، تاریخی و هنری متعددی وجود دارد اما این جاذبه‌ها را نه تنها به افراد خارج کشور بلکه به هموطنان خود نیز نتوانستیم معرفی کنیم.

مونسان ضمن درخواست از استانداران مبنی بر حضور در رسانه ملی و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، گفت: افزایش کیفیت مهمترین موضوع محوری سفرهای سال جاری است، همچنین تا پایان سفرهای نوروزی افزایش قیمت در حوزه گردشگری نخواهیم داشت. همچنین اقتصاد شهر در تمام دنیا از جایگاه مهمی برخوردار است و استانداران باید به این موضوع در حوزه گردشگری توجه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رویداد تبریز ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی و همدان ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی اشاره و عنوان کرد: در این راستا نیز برنامه‌های متعدد و متنوعی در نظر گرفته شده است.

مونسان در پایان سخنان خود از استانداران خواست تا در زمینه چاپ بروشور و معرفی جاذبه‌های گردشگری دقت عمل بیشتری را لحاظ کنند تا از موازی‌کاری جلوگیری و بروشورهای اثرگذاری که به مسافران کمک کند، تهیه و توزیع شود.

انتهای پیام

captcha