البرز صاحب موزه دفاع مقدس می‌شود
کد خبر: 3698909
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

البرز صاحب موزه دفاع مقدس می‌شود

گروه فرهنگی- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز گفت: موزه دفاع مقدس این استان سال آینده با اعتبار 20 میلیارد تومانی ساخته می‌شود.

به گزارش ایکنا از البرز، سردار ابوالفضل اسلامی، 20 اسفند در مراسم بازگشایی دفتر خبرگزاری دفاع مقدس استان البرز، اظهارکرد: خبرگزاری دفاع مقدس به منظور اطلاع رسانی فعالیت‌ها و ترویج فرهنگ دفاع مقدس راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه بنیاد حفظ آثار به اقشار مختلف تعلق دارد، گفت: در دوران دفاع مقدس همه اقشار حضور داشتند و به سهم خود وارد میدان شدند و جان خود را برای حفظ دین و مملکت در طبق اخلاص گذاشتند.
این مسئول با تاکید براینکه دفاع مقدس متعلق به هیچ گروه و حزبی نیست، ابرازکرد: به برکت خون شهدا امروز در این کشور راحت زندگی می‌کنیم و باید قدر آن را بدانیم و در راستای ترویج دفاع مقدس تلاش کنیم.
اسلامی در ادامه به فعالیت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز اشاره کرد و گفت: برگزاری درس آشنایی با دفاع مقدس با 145 استاد کارشناسی ارشد ودکترا در 60 دانشگاه، تدوین تاریخ شفاهی لشکر 10 سیدالشهدا(ع) و دانشنامه دفاع مقدس، تدوین زندگینامه وخاطرات سرداران و شهدای هشت سال مقدس، تشکیل انجمن راویان خواهر و برادر با عضویت بیش از 200 راوی فعال و برگزاری یادواره‌ها از جمله این فعالیت‌هاست.
وی همچنین از ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس سخن به میان آورد و گفت: برای ساخت این مرکز زمینی به مساحت 4.3 هکتار در ورودی استان و در پارک جهان نما اختصاص داده شده است.
این مسئول اضافه کرد: کار عملیاتی ساخت این مرکز در چهارمرحله صورت می گیرد که بهره برداری از مرحله اول این مرکز که ساختمان اسناد است تا پایان خرداد ماه سال آینده انجام می‌شود.
اسلامی گفت: ساخت مرحله دوم این مرکز که شامل ساختمان اصلی موزه است در اردیبهشت ماه سال آینده با بودجه 20 میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.
انتهای پیام./

 

captcha