معوقات و پاداش ایثارگران تا پایان سال جاری پرداخت می‌شود
کد خبر: 3698925
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳

معوقات و پاداش ایثارگران تا پایان سال جاری پرداخت می‌شود

گروه اجتماعی-رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌شمالی از پرداخت و پاداش ایثارگران تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایکنا، شعبه خراسان‌شمالی، سید عابس حسینی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در نشست خبری اظهارکرد: با توجه به اینکه معوقات و پاداش سال جاری ایثارگران استان باقی مانده است تلاش می کنیم که همزمان با سراسر کشور این مهم پرداخت شود.
وی با بیان اینکه اشتغال دغدغه اصلی ایثارگران و جانبازان و فرزندان آنان است، افزود: در حال حاضر یک هزار و 50 نفر از جامعه ایثارگری متقاضی اشتغال هستند.
وی با تاکید بر احیاء هر چه بیشتر سهمیه استخدامی جانبازان و ایثارگران، افزود: برخی از سازمان و نهاد ها در بخش خصوصی به تعهدات خود در حوزه اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران عمل نکرده اند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر جریانی برای معکوس جلوه دادن حق این نهاد راه افتاده و برخی با سیاه نمایی ادعا می کنند همه سهمیه های استخدامی به بنیاد شهید اختصاص می یابد.
حسینی با تاکید بر توانمند سازی جامعه ایثارگری و فرزندان آنان در راستای اشتغال زایی، گفت: ایجاد اشتغال صرفا فعالیت به صورت کارمند در یک اداره ای نیست بلکه می توان با اعطای تسهیلات در راستای اشتغال زایی این افراد گام برداشت.
وی با اشاره به جامعه ایثارگری 9 هزار و 401 نفری در خراسان شمالی، گفت: از این تعداد دو هزار و 652 نفر شهید، 77 نفر جانباز بالای 70 درصد، یک هزار و 49 نفر جانباز 25 تا 60 درصد و چهار هزار و 45 نفر نیز جانباز زیر 25 درصد هستند.

captcha