گره زدن فرهنگ و هنر در فضای معنوی؛ هدف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد
کد خبر: 3698947
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کارگران:

گره زدن فرهنگ و هنر در فضای معنوی؛ هدف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

گره زدن فرهنگ و هنر در فضای معنوی؛ هدف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گره زدن فرهنگ و هنر در فضای معنوی یکی از مهم‌ترین اهداف این کانون‌ها دانست و اظهار کرد: و باید از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای جذب جوانان به مسجد و رفع نیازهای آنان استفاده کرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، صبح امروز 20 اسفندماه در همایش گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در مجتمع رفاهی تفریحی لاله شهرکرد برگزار شد گفت: تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی گره زدن فرهنگ و هنر در فضای معنوی یکی از مهم‌ترین اهداف این کانون‌ها دانست و اظهار کرد: و باید از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای جذب جوانان به مسجد و رفع نیازهای آنان استفاده کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بابیان اینکه از تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری 25 سال می‌گذرد افزود: در این مدت هم ازنظر کمی و هم ازنظر کیفی شاهد ارتقا بسیار بالایی در این زمینه بوده‌ایم.
کارگران برگزاری گرامیداشت تأسیس کانون‌ها و ایجاد برنامه‌های غنی و ارزشمند در سطح استان را یکی از عوامل تأثیرگذار در جذب جوانان به مساجد دانست و گفت: حدود 422 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعال که از این تعداد 242 کانون روستایی و عشایری و 180 کانون شهری بوده محدود 60 درصد از کانون‌های فرهنگی و هنری استان در روستاها مستقر هستند.
وی همچنین از راه‌اندازی شش باب کانون در دانشگاه‌های استان، 17 کانون در مصلاهای استان، هفت کانون در زندان‌ها، 241 باب کتابخانه در کانون‌های فرهنگی و هنری استان (90 باب کتابخانه باز و 151 کتابخانه مخزن دار) خبر داد.
کارگران در پایان گفت: برگزاری جشنواره قرآنی 1451، اجرای طرح تفسیر قرآن و برگزاری طرح تلاوت روزانه قرآن و کارگاه‌های آموزشی از مهم‌‎ترین برنامه‌های برگزارشده در این کانون‌ها است.

captcha