کتاب و حکمت یکی از ارکان اهداف بعثت پیامبر اکرم(ص) است
کد خبر: 3698966
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
علیمرادی:

کتاب و حکمت یکی از ارکان اهداف بعثت پیامبر اکرم(ص) است

گروه فرهنگی - نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با اشاره به آیات کلام‌الله مجید که خداوند هدف بعثت پیامبر اکرم(ص) را تعلیم کتاب و حکمت عنوان کرده‌اند، تصریح کرد: مسئله کتاب و حکمت تا بدان جا اهمیت دارد که یکی از ارکان اهداف بعثت پیامبر اکرم است و تاکید فراوانی هم بر روی کتاب است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری دیروز یکشنیه، 20 اسفند در بازدید از کتابخانه مرکزی کرمان با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، ارزش آن را به اندازه اهمیت عقلانیت در زندگی بشر دانست و عنوان کرد: همان طور که خمیر مایه وجودی انسانیت انسان به عقلانیت و حکمت و حکیمانه زندگی کردن اوست، کتاب هم به این میزان در زندگی بشر اهمیت دارد.
وی با اشاره به آیات کلام‌الله مجید که خداوند هدف بعثت پیامبر اکرم(ص) را تعلیم کتاب و حکمت عنوان کرده‌اند، تصریح کرد: مسئله کتاب و حکمت تا بدان جا اهمیت دارد که یکی از ارکان اهداف بعثت پیامبر اکرم است و تاکید فراوانی هم بر روی کتاب است.
حجت‌‌الاسلام علیمرادی بیان کرد: بشر همواره در معرض این بوده که از حکمت فاصله بگیرد و زندگی او مبتلا به سرگرمی شود، اهمیت کتابخوانی در این است که بخش عقلانیت و ظرفیت حکیمانه بشر را بپروراند.
وی ادامه داد: لازم است با فراهم کردن امکان کتابخوانی، بُعد عقلانیت و حکمت بشر تقویت شود و این چنین می‌توان از همه موانع بیرون رفت و چنین بشری خودش زنده و حرکت دهنده است و درگیر ابزار دنیا و مباحث خاص و نظام‌های سیاسی شیطان صفت قرار نمی‌گیرد.
حجت‌الاسلام علیمرادی انجام تبلیغات رسانه‌ای در فرهنگ‌سازی کتاب را مورد تأکید قرار داد و گفت: خیلی ها از وجود امکانات موجود در کتابخانه‌های استان بی‌اطلاع هستند و لازم است تا رسانه‌ها در جهت اطلاع رسانی اقدام بیشتری انجام دهند.
منبع: روابط عمومی کتابخانه‌های استان کرمان
انتهای پیام

captcha