سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود
کد خبر: 3698969
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود

امام جمعه اسدآباد، سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی را مجاهدی خستگی‌ناپذیر وصف کرد و گفت: سیدجمال‌الدین حق‌طلب و حق‌گو، شفاف، مقاوم و مجاهد بود و باید طلاب و روحانیون ایشان را الگو و سرلوحه خود قرار دهند و ادامه‌دهنده راه او باشند.

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد امروز در آئین نکوداشت بیدارگر مشرق‌زمین سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد با حضور مردم، مسئولان، اهل علم و هنر و نویسندگان این شهرستان برگزار شد، افزود: امروز باید برای اسلام وقت بگذاریم و شب‌نخوابی داشته باشیم و غیرتمندانه عمل کرده و در مقابل دشمن استقامت کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروز بعد از 40 سال از استقامت زنان ما در حجاب و عفاف، متأسفانه بحث کشف حجاب که توطئه انگلیسی‌ها بود را در کشور راه انداختند، خاطرنشان کرد: چند روز قبل در برج میلاد با حضور شهردار تهران، دختران بالغ را روی سن می‌آورند و می‌رقصانند و بی‌حرمتی می‌کنند و شب گذشته نیز در یکی از مراکز استان‌های کشور در سالنی که جشن روز زن گرفته شده، بانوان روسری‌ها را برداشتند.
حسینی‌مجد خطاب به مسئولان فرهنگی از جمله مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، گفت: اسلام با شادی مخالف نیست و متأسفانه امروز برخی کنسرت راه می‌اندازند که پشت آن توطئه‌ای علیه نظام و انقلاب پنهان است، باید این نوع برنامه‌ها را مدیریت کرد چرا که در این برنامه‌ها کشف حجاب می‌کنند و یک عده سودجو با ساز دشمن می‌رقصند که باید غیرتمندانه و مجاهدانه در مقابل این مهم ایستاد.

تجلیل از 54 مفاخر همدانی به دستور امام جمعه همدان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این آئین اظهار کرد: سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی از بنیانگذاران سیاست اسلامی و از نوابغ سیاسی معاصر جهان بود که شخصیت و هویتی ملی و بین‌المللی داشته و برای جهانیان شناخته شده است.
فاضل عبادی یکی از ویژگی‌های استان همدان و شهرستان اسدآباد را کثرت مفاخر و بزرگان برشمرد و تصریح کرد: در همین راستا در 3 سال اخیر به عنوان یکی از ابتکارات دولت، نامگذاری فرهنگی در دستور کار قرار گرفت که در سال 94 استان همدان به نام میرسیدهمدانی، سال 95 سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی و سال 96 به نام سال باباطاهر عریان نامگذاری شده و برنامه‌های شایسته‌ای با هدف معرفی مفاخر و تقویت هویت ملی و اسلامی و تحرک‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی برای بزرگداشت این مفاخر پیش‌بینی و اجرا شد.
وی در پایان گفت: به دستور نماینده ولی‌فقیه در استان همدان از 54 نفر از مفاخر زنده استان همدان تقدیر و تجلیل به عمل آمد و برای آنان برگزاری مراسم بزرگداشت پیش‌بینی شد که از جمله این مفاخر زنده می‌توان به استاد ابوالقاسمی در شهرستان اسدآباد اشاره کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

captcha