جای گردش‌های فرهنگی در جامعه امروز خالی است
کد خبر: 3698973
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸
گلاب‌زاده:

جای گردش‌های فرهنگی در جامعه امروز خالی است

گروه فرهنگی - رئیس مرکز کرمان‌شناسی گفت: در میان همه گردش‌هایی که در استان برگزار می‌شود، جای گردش‌های فرهنگی خالی بود و امروز به عنوان طرح کتابخانه‌گردی باب تازه‌ای گشوده شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدعلی گلاب‌زاده، رئیس مرکز کرمان‌شناسی دیروز یکشنیه، 20 اسفند با تبریک چهاردهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی به صاحبان نشر، کتابداران و همه افرادی که در امر کتاب و کتابخانه‌ها سهیم هستند، گفت: در میان همه گردش‌هایی که در استان برگزار می‌شود، جای گردش‌های فرهنگی خالی بود و امروز به عنوان طرح کتابخانه‌گردی باب تازه‌ای گشوده شده است.
وی با ابراز امیدواری از اینکه در سال‌های آینده شاهد حضور گسترده‌تر آحاد جامعه در امر کتابخانه‌گردی به عنوان امری بسیار حیاتی باشیم، افزود: پیشانی فرهنگ هر جامعه‌ای کتاب، کتابخانه‌داری و کتابخوانی است و جامعه و ملتی که با این مقوله بسیار مهم و ارزشمند بیگانه باشد نمی‌تواند در دنیای امروز داعیه پیشرفت و تمدن فرهنگ داشته باشد.
رئیس مرکز کرمانشناسی با اشاره به بازدید خود از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی کرمان تصریح کرد: آنچه را امروز شاهد بودم مجموعه بسیار ارزشمندی است که از نخستین روزهای شکل‌گیری آن در جریان جزئیات قرار داشتم و انس و افت خاص با مجموعه دارم.
گلاب زاده گفت: اعتقاد من بر این است که اگرچه امروز دنیای مجازی مقدار زیادی از ارزش‌های فرهنگی حضوری را گرفته، اما با این حال همان طور دنیا به سمت طرد کردن شبکه‌های مجازی از بخش ارزش‌های واقعی پیش می‌رود و دوباره بر آن است که کتاب و کتابخانه‌ها را احیا و مردم را با کتاب مانوس کند.
وی بیان کرد: بوی و روی و حال و هوای کتاب است که انسان‌ها را به سمت و سوی تعالی و ترقی پیش می‌برد، مهم این است که زمانی یک صفحه کتاب را می‌خوانیم، وقتی نگاهمان در کلمات می‌افتد، روح و انس و الفت کتاب دست می‌دهد.
گلاب زاده گفت: اگر بزرگان ما در گذشته به جایگاهی رسیدند که توانستند فخر جامعه خود باشند به این دلیل است که برای به دست آوردن چند سطر، ساعت‌ها و روزها تلاش کردند و کتابخانه‌ها و شهرهای مختلف را سر زدند تا آن سطح جان مایه حیات فرهنگی آنها باشد.
وی تأکید کرد: امیدواریم سال‌های آینده شاهد باشیم در این روز این فضای کتابخانه ملی و دیگر کتابخانه ما مملو از جمعیت علاقه مند و عاشق باشد.
منبع: روابط عمومی کتابخانه‌های استان کرمان
انتهای پیام

captcha