عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها از مشکلات مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3698989
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷

عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها از مشکلات مؤسسات قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسات قرآنی استان مازندران به‌دلیل عدم هماهنگی ارگان‌های قرآنی با مشکل مواجه هستند.

به گزارش ایکنا؛ حامد خضری، مدیر مؤسسه قرآنی مکتب‌الرضا(ع) آمل به تشریح عملکردهای مؤسسه پرداخت و گفت: کلاس‌های آموزشی قرائت قرآن در دو مقطع پیش‌دبستانی در صبح‌ها و سایر سنین در عصرها همه روزه در حال برگزاری است.
وی افزود: پیش‌دبستانی این مؤسسه در حال حاضر 100 قرآن‌آموز دارد که در نوبت صبح در حال تحصیل در مؤسسه هستند. همچنین مؤسسه با الگوپذیری از روش آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی اصولی و تخصصی مداحی با ارائه گواهینامه معتبر از سازمان تبلیغات کرده و علاقه‌مندان به هنر مداحی را در دوره‌های دوساله با گذراندن 70 واحد درسی از جمله؛ مقتل‌شناسی، تاریخ اهل‌بیت، روضه‌خوانی، ردیف موسیقی و ... تربیت می‌کند.

عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها از مشکلات مؤسسات قرآنی
وی با اشاره به مشکلاتی که به‌خاطر عدم هماهنگی دستگاه‌های قرآنی استان برای مؤسسات قرآنی ایجاد شده، نظیر مجوز فعالیت، صدور گواهینامه و اجازه فعالیت افزود: یکی از بزرگترین مشکلاتی که مؤسسات قرآنی استان مازندران با آن روبه‌رو هستند، عدم هماهنگی ارگان‌های قرآنی است، زیرا هر کدام از این سازمان‌ها می‌خواهند خودشان متصدی امور قرآنی باشند و از مؤسسات هم انتظار دارند که برنامه‌های آن‌ها اجرا شود و منابع آن‌ها برای تدریس استفاده شود.
وی افزود: بعضاً اتفاق افتاده به‌خاطر اجرا نشدن برنامه‌های این ارگان‌ها به‌دلیل تداخل با ارگان دیگر بیمه و مزایای مؤسسات قطع شده و بخصوص از طرف آموزش و پرورش از ثبت نام قرآن‌آموزانی که مقطع پیش‌دبستانی خود را در مؤسسات قرآنی بوده‌اند در مقطع دبستان جلوگیری به‌عمل آمده و یا سخت‌گیری‌هایی شده است.
یادآور می‌شود، مؤسسه مکتب‌الرضا(ع) به نشانی آمل، میدان شهدای‌ششم بهمن، حسینیه آل‌طه واقع شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای ازاطلاع از برنامه‌های این مؤسسه با شماره تلفن 09113001425 تماس حاصل کنند.
انتهای پیام

captcha