برگزاری 20 ویژه برنامه در روز بزرگداشت مقام شهدا در ایلام
کد خبر: 3698993
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
رستمیان خبر داد:

برگزاری 20 ویژه برنامه در روز بزرگداشت مقام شهدا در ایلام

گروه اجتماعی - مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام از برگزاری 20 ویژه برنامه در روز بزرگداشت مقام شهدا در سطح استان خبر داد و گفت: غرس 3 هزار نهال به یاد 3 هزار شهید استان ایلام از جمله برنامه‌های روز شهید در ایلام است.

به گزارش ایکنا از ایلام، سلیمان رستمیان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت فرا رسیدن 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان حضرت امام‌خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال 58 اظهار کرد: با آغاز مبارزات امام راحل (ره) از سال 42 و به شهادت رسیدن تعدادی از مبارزین انقلابی، کمیته‌ای از سوی امام (ره) مامور رسیدگی از خانواده‌های شهدای مبارز انقلاب شدند که در سال 57 با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این جریان قوت گرفت و سرانجام در 22 اسفند ماه سال 1358 نهاد بنیاد شهید انقلاب اسلامی تاسیس شد.
وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید همواره در کنار خانواده شهدا و ایثارگران بوده است، افزود: احیاء، حفظ، تحکیم و ترویج فرهنگ ایثار و ایثارگری و شهادت‌طلبی از رسالت‌های این نهاد انقلابی است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با تاکید بر اینکه بنیاد شهید تلاش می‌کند کرامت و عزتمندی و جایگاه رفیع خانواده شهدا و ایثارگران حفظ شود، تصریح کرد: هر ساله در 22 اسفند ماه که به نام روز بزرگداشت مقام شهدا نامگذاری شده برنامه‌هایی در اقصی نقاط استان برگزار می‌شود که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرایی می‌شوند.
رستمیان با تاکید بر اینکه شهیدان جایگاه خود را پیدا کردند و طبق آیات قرآن کریم نزد خداوند روزی داده می‌شوند، عنوان کرد: ما و به ویژه نسل جوان باید بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم که بدون شک تاسی از شهدا و الگو قرار دادن آنها همانند چراغی روشن برای ادامه مسیر ماست.
وی با اشاره به اینکه استان ایلام با قریب به 3 هزار شهید، 12 هزار جانباز و 337 آزاده کارنامه درخشانی در طول 8 سال دفاع مقدس از خود به یادگار گذاشته است، اضافه کرد: جامعه ایثارگری استان ایلام در مجموع 68 هزار نفر هستند که 11 درصد جمعیت استان را می‌توان از خانواده شهدا و ایثارگران دانست.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان اینکه همه مردم استان ایلام را می‌توان به سبب رشادت‌هایشان در دوران دفاع مقدس، ایثارگر دانست، گفت: رشادت‌ها و ایستادگی مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و نمی‌توان فراموش کرد که مردم این دیار نه تنها از شهر و دیار خود مهاجرت نکردند بلکه مهاجرپذیر نیز بودند و در خط مقدم نبرد حق علیه باطل قرار داشتند.
رستمیان با اشاره به برگزاری 20 ویژه برنامه برای سالروز بزرگداشت شهدا در سطح استان ایلام، اظهار کرد: پیاده‌روی خانوادگی، دیدار و سرکشی و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری یادواره شهدا، اجرای طرح سپاس، انجام تبلیغات محیطی، برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی ورزشی و مسابقه انشاء نویسی نامه‌ای به یک شهید و غرس 3 هزار نهال به یاد 3 هزار شهید استان ایلام از جمله این برنامه‌هاست.
وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری کنگره شهدا در استان‌ها به ترتیب و با هماهنگی‌های لازم با ستاد انجام می‌گیرد، گفت: گنکره سرداران و 3 هزار شهید استان ایلام نیز در حال انجام هماهنگی‌های لازم است که مدیریت ارشد استان نیز با جدیت در حال پیگیری انجام آن هستند که امیدواریم برای سال 97 اجرایی شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام مهم‌ترین ماموریت بنیاد شهید را ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت و ایجاد روحیه ایثارگرانه در جامعه اعلام و عنوان کرد: 70 هزار سند در مخزن شهدای بنیاد شهید استان ایلام ثبت شده که در همین راستا فرهنگ نامه جادوانه‌های تاریخ شهدای استان ایلام در قالب 72 کلمه برای هر شهید ثبت شده است.
وی به برگزاری یادواره شهدای روستای ماربره اشاره کرد و افزود: در تاریخ 19 اسفند ماه سال 66 روستای ماربره از سوی جنگده های بعثی مورد بمباران هوایی قرار گرفت که 56 نفر از ساکنان آن روستا از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند
انتهای پیام
captcha