شهید همدانی مردم‌دار بود/ رونمایی از کتاب خداحافظ سردار/ حاجتی که شهید از ضامن آهو گرفت
کد خبر: 3699007
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
مراسم یادبود سردار همدانی؛

شهید همدانی مردم‌دار بود/ رونمایی از کتاب خداحافظ سردار/ حاجتی که شهید از ضامن آهو گرفت

گروه جهاد و حماسه ــ فرمانده سپاه انصار الله الحسین(ع) استان همدان گفت: سردار همدانی پیش از شهادتش در سوریه به حرم امام رضا(ع) رفت و حاجتش را که چیزی جز شهادت نبود، از ضامن آهو گرفت.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم یادبود سردار شهید حاج حسین همدانی و تجلیل از راوی نویسنده کتاب خداحافظ سردار عصر امروز 20 اسفندماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد. سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصار الله الحسین(ع) استان همدان با اشاره به خصوصیات سردار شهید همدانی گفت: اواسط هفته بود که سردار قرار بود به سوریه برود اما طی تماس تلفنی با من متوجه شدم که او به مشهد رفته است و از حرم امام رضا(ع) با من تماس گرفت در آن لحظه انگار آب سردی روی بدنم ریختند و با خود گفتم که سردار به زیارت امام رضا(ع) تا حاجتش را بگیرد و کمتر از دو هفته به سوریه رفت و به شهادت رسید.

وی افزود: سردار همدانی به جز مسئله رزم و جنگیدنش که بسیار قوی بود اما خصوصیات دیگری هم داشت که سبب شد تا متمایز با دیگر شهدا باشد. مردمی بودن او زبانزد بود و هیچ گاه خود را از عموم جدا نمی‌کرد و همواره در تلاش بود تا کنار مردم باشد و البته در مراسم تشیع‌اش شاهد سیل عظیمی از مردم بودیم و بسیاری از مردم عام همدان به این مراسم آمدند. وقتی کسی به ملاقات سردار همدانی می‌رفت، نظارگری که از راه دور می‌دید، تصور می‌کرد که سال‌هاست سردار او را می‌شناسد، چرا که سردار آنقدر به مراجعه کنندگانش احترام می‌گذاشت که فرد از احترام بسیار متعجب می‌شد.

شهید همدانی مردم‌دار بود/ رونمایی از کتاب خداحافظ سردار/ ضامن آهو شهادت را نصیب سردار کرد

وی بیان کرد: از دیگر ویژگی‌های سردار همدانی دشمن‌شناسی او بود. سردار نه تنها در پیش از انقلاب اسلامی، بلکه همیشه در تشخیص دشمن بسیار قوی بود و در مسیرش ذره‌ای منحرف نشد، این در حالی است بسیاری‌ها در مسیر انقلاب منحرف شدند.

وی یاد آور شد: سردار همدانی در مصاحبه‌ای در سوریه عنوان کرد: جنگیدن در سوریه همچون جنگیدن در خرمشهر و مهران است و این اعتقاد از بصیرت او در دشمن‌شناسی بود. در جلسات مختلف که به تحلیل دشمن در جریانات مختلف می‌پرداخت، به پشت صحنه‌ همه این جریانات و وقایع یعنی شیطان بزرگ و استعمار پیر انگلیس واقف بود.

وی افزود: یکی از خصوصیات شهید همدانی این بود که در کنار آنچه فرمانده نظام می‌بود نگاه فرهنگی قوی داشت. او از 27 سال پیش حرکات فرهنگی را آغاز و بنای هیئت رزمندگان را در همدان ایجاد کرد. همچنین پس از جنگ بسیار علاقمند به ایجاد موزه دفاع مقدس بود و این کار در تصور ما کار بسیار سختی بود اما او در اتاق سه در چهار بنای موزه دفاع مقدس را ایجاد کرد.

شهید همدانی مردم‌دار بود/ رونمایی از کتاب خداحافظ سردار/ ضامن آهو شهادت را نصیب سردار کرد

وی افزود: یکی از خواسته‌های سردار همدانی این بود که کتاب‌های دفاع مقدس به زبان عربی ترجمه و در کشورهای مختلف توزیع شود تا آنها هم از محتوای آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: سردار آنقدر پر انرژی بود که هیچ گاه در کنارش احساس خستگی نکردیم همیشه تاکید می‌کرد تا در همدان مجتمعی را ایجاد کنیم تا بازنشستگان و رزمندگان دور هم جمع شوند که البته پس از شهادت او کنگ زنی او را انجام دادیم و به زودی خواسته سردار را محقق خواهیم کرد.

در ادامه میثم نیلی، مدیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی با اشاره به این موضوع که شهدا بر گردن ما حق بزرگی دارند گفت: ما در این زمانه نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم چرا که آنها حقی بزرگ بر گردن ما دارند.

وی افزود: چند شب گذشته به دیدار خانواده شهید حدادیان رفتیم و مادر و پدر این شهید دقایقی قصد داشتند تا به ما ثابت کنند که از شهادت فرزندانشان شادمان هستند و ما متحیر و مبهوت این نگاه خانواده شهید بودیم.

وی افزود: امروز شهید همدانی امتداد راه شهدای همچون شهید حججی و همسر شهید همدانی امتداد در همسر شهدای همچون همسر شهید حججی و این خط سرخ تشیع و انقلاب اسلامی کماکان در خون دیده می‌شود و این جریان در خط مقاومت و پایداری امتداد دارد.

وی بیان کرد: همسر شهید همدانی چهل سال پای مجاهدت سرباز امام راحل و مقام معظم رهبری ماند و در این مسیر استوار بود و کتاب خداحافظ سردار شرح مجاهدت و زندگی عاشقانه این همسر شهید است که حمید حسام آن را به رشته تحریر درآورده است. امیدواریم این کتاب تبدیل به ماندگارترین و پر خاطره ترین کتاب دفاع مقدس شود و در آینده شاهد چاپ چنین کتاب‌های از تک تک شهدای مدافع حرم و انقلاب اسلامی باشیم.

شهید همدانی مردم‌دار بود/ رونمایی از کتاب خداحافظ سردار/ ضامن آهو شهادت را نصیب سردار کرد

در ادامه دوست پرست همرز شهید همدانی به ارائه خاطراتی از سردار پرداخت و گفت: توجه به اهل بیت (ع) و عاشورا از ویژگی‌های سردار به شمار می‌رود او همچون فردی عادی در عزاداریها شرکت می‌کرد و بدون آنکه کسی متوجه شود به عزاداری می‌پرداخت.

وی بیان کرد: سردار همدانی در سال اخری که عاشورا بود عزداری می‌کردند برای نخستین بار شاهد بودیم که او لباسشان را درآورند و با یک زیر پوش به سینه زنی پرداختند آنقدر عزاداریشان شفاف بود که با ثبت عکس‌های آن لحظات را به یادگار گذاشتیم.

وی افزود: سردار هر زمان که فردی شهید می‌شد سریع به ما اعلام می‌کرد تا جلوی در خانه شهید بنری بزنیم و به دیدار خانواده‌اش برویم کمک به مستمعدان و بسیجیان مستضعف از دیگر ویژگی‌های سردار به شمار می‌رود. سردار آنقدر به آقا اباعبدالله الحسین توسل کردند که به آرزویشان یعنی شهادت دست یافتند.

در ادامه همسر شهید خوش لفظ طی تماس تلفنی پیامشان را به همسر شهیدشان اعلام کرد. در ادامه پروانه چراغ نوروزی، همسر شهید همدانی با اشاره به خاطراتش و چاپ آن در قالب کتابی به نام خداحافظ سردار گفت: این کتاب حاوی خاطراتم بود و هرگز تصور نمی‌کردم که خاطراتم در قالب یک کتاب چاپ شود.

شهید همدانی مردم‌دار بود/ رونمایی از کتاب خداحافظ سردار/ ضامن آهو شهادت را نصیب سردار کرد

وی در ادامه به بیان خاطراتی از زندگی مشترکشان با سردار پرداخت. در ادامه سعید بادامی مداح اهل بیت به خاطراتی از سردار شهید همدانی پرداخت و گفت: هر زمان که سردار دلشان می‌گرفت و از وضعیت خسته و برافروخته می‌شد، از من می‌خواست تا برایش مداحی کنم. سپس پس از مداحی او به پهنای صورت اشک می‌ریخت.

در ادامه نماهنگی از صحبت‌های شهید حججی در رابطه با تلاوت قرآن و توصیه او به ترویج فرهنگ کتابخوانی پرداخت و پخش شد در ادامه گروه سرود المهدی هم در دو بخش به اجرا پرداختند همچنین جواد محقق و احمد بابایی که از شاعران معاصر هستند به شعر خوانی در باب سردار شهید همدانی پرداختند. در ادامه تیزری از وصیت نامه سردار شهید همدانی پخش شد و در پایان کتاب خداحافظ سردار، خاطرات پروانه چراغ نوروزی، همسر سرلشکر پاسدار حسین همدانی به قلم حمید حسام رونمایی شد و همزمان از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس تجلیل شد.

گزارش تصویری مراسم را اینجا ببینید.

  انتهای پیام

captcha