تأکید رئیس امور دینی ترکیه در دعوت اصول اسلام به اجتهاد
کد خبر: 3699087
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
در تأئید اظهارات اردوغان صورت گرفت؛

تأکید رئیس امور دینی ترکیه در دعوت اصول اسلام به اجتهاد

گروه بین‌الملل - علی ارباش، رئیس سازمان امور دینی ترکیه در تأئید اظهارات اخیر اردوغان مبنی بر لزوم بازنگری و نواندیشی در احکام فقهی متناسب با مقتضیات روز، تصریح کرد که اصول و مبانی اسلام دعوت‌کننده به اجتهاد و نوگرایی است.

رئیس اموردینی ترکیه: دعوت اسلام به اجتهاد و نوگرایی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عرب پرس؛ علی ارباش در نشستی خبری بیان کرد که دین اسلام برای همه دوران و زمان‌ها است و بازنگری در احکام فقهی و اجتهاد به معنای اصلاح دین نیست.

 وی افزود: اسلام دینی جهانی است و بدون این که اصل و جوهر آن آسیبی ببیند، قابلیت تطبیق بر همه زمان‌ها و جوامع را دارد و این وظیفه عالمان دینی است.

علی ارباش اظهار کرد که اصول اعتقادی در اسلام و در رأس آن‌ها «توحید» با گذر زمان و مکان تغییری نکرده و ارزش‌های اخلاقی در این دین نیز در هر دوره‌ای ثابت است.

وی تصریح کرد که اسلام سعادت و آرامش را برای بشریت به ارمغان آورده و دینی است که افق‌های انسانی را در همه زمان‌ها روشن می‌سازد.

یادآور می‌شود که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، پنجشنبه (17 اسفندماه) خواستار نواندیشی در قواعد فقهی و اجتهادات دینی متناسب با مقتضیات عصر حاضر و در چارچوب تمسک به متون ثابت قرآنی و سنت نبوی شد. این در حالی است که برخی رسانه‌ها تفسیرهایی خارج از سیاق و مفهوم از سخنان ادوغان ارائه دادند.

انتهای پیام

 

captcha