ساخت پایگاه نظامی در محل مساجد تخریب‌شده روهینگیا
کد خبر: 3699097
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
تصاویر ماهواره‌ای فاش کرد؛

ساخت پایگاه نظامی در محل مساجد تخریب‌شده روهینگیا

گروه بین‌الملل - سازمان عفو بین‌الملل امروز (دوشنبه) اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد ارتش میانمار در حال ساخت جاده، شهرک‌های مسکونی و پایگاه‌های نظامی در مناطقی از ایالت راخین این کشور است که قبلاً مساجد و خانه‌های مسلمانان روهینگیا در آن قرار داشت.

ساخت پایگاه‌های نظامی درمحل  مساجد تخریب‌شده مسلمانان روهینگیا/آماده

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه گاردین؛ پیشتر گزارش‌های مستندی منتشر شده بود که نشان می‌داد مساجد، اماکن عبادی و خانه‌های مسلمانان در این نواحی با بولدوزر تخریب شده‌اند.

اکنون تصاویر ماهواره‌ای بیانگر آن هستند که ارتش میانمار به سرعت در حال احداث جاده، ساختمان‌های مسکونی و حداقل سه پایگاه نظامی در این مناطق است.  

از زمان آغاز دور جدید سرکوب و خشونت‌ها علیه مسلمانان در ایالت راخین در شهریورماه امسال که به کشته شدن صدها نفر از آن‌ها منجر شده، حدود 700 هزار روهینگیایی از خانه و کاشانه خود آواره شده و به بنگلادش گریخته‌اند.

بیش از 350 روستای روهینگیایی‌نشین در جریان این خشونت‌ها توسط ارتش و افراطگرایان بودایی به آتش کشیده شده‌‌اند.

حداقل در چهار مورد، مساجدی که بر اثر آتش‌سوزی ویران نشده بودند، بعداً با بولدوزر تخریب شده‌اند.

بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، روهینگیایی‌هایی که هنوز تا چندی پیش در یکی از این مناطق باقی مانده بودند، به زور از آن‌جا رانده شدند تا زمینه برای ساخت یکی از این سه پایگاه نظامی مهیا شود.

تیرانا حسن، مدیر واکنش به بحران عفو بین‌الملل، در این باره گفت: چیزی که ما در ایالت راخین شاهد آن هستیم عبارت است از تصرف زمین‌ها توسط ارتش در ابعاد وسیع. در حال حاضر پایگاه‌هایی در این ایالت در حال ساخت هستند تا نیروهایی را که در مورد روهینگیایی‌ها مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند، در خود جای دهند.

مقامات میانماری ادعا می‌کنند تخریب‌ اماکن مسلمان با هدف ایجاد خانه‌های جدید برای بازگشت آوارگان مسلمانان انجام می‌شود، اما ناظران معتقدند این ساخت و سازها برای اسکان نیروهای نظامی و امنیتی بیشتر در حال انجام است.

در واقع هدف اصلی این است که مسلمانان آواره روهینگیایی کاملاً از بازگشت به خانه و کاشانه خود ناامید شوند.

 انتهای پیام

captcha