ایجاد 4 هزار شغل خانگی برای مددجویان سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3699106
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

ایجاد 4 هزار شغل خانگی برای مددجویان سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در 11 ماهه سال‌جاری 53 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شده که در این زمینه 4 هزار و 322 فرصت شغلی در قالب مشاغل خانگی ایجاد شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، رمضان پودینه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت: در 11 ماهه سال‌جاری 53 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شده که در این زمینه 4 هزار و 322 فرصت شغلی در قالب مشاغل خانگی ایجاد شد.
وی اظهار کرد: امروزه نبود زیرساخت‌ها و زمینه‌های اشتغال‌زایی همچون کارخانجات، صنایع و توسعه‌نیافتگی در شهرها و مشکلات بخش کشاورزی همچون خشکسالی، کمبود آب و به صرفه نبودن کشاورزی به دلیل واردات از جمله دلایل بیکاری در این استان‌ و دیگر استان‌های کشور است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان افزود: سیستان وبلوچستان یکی از استان‌های دارای بیشترین درصد مددجوی تحت حمایت نسبت به کل جمعیت این استان در کشور بوده که در واقع این پدیده در اثر عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای اشتغال و کسب درآمد در استان به وجود آمده است.
وی ادامه داد: باوجود شرایط سخت اقلیمی، فقر گسترده اقتصادی و نبود زیرساخت‌های اقتصادی لازم برای توسعه اشتغال و موانع اعتقادی و فرهنگی، امدادگران این استان در زمینه اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی درقالب مشاغل خانگی و کسب و کار خرد همچون کشاورزی، دام‌پروری، خدمات، صنایع دستی، شیلات و حمل و نقل در کشور پیشگام بوده‌اند.

ایجاد 4 هزار شغل خانگی برای مددجویان سیستان و بلوچستان

پودینه با اشاره به کسب رتبه برتر کمیته امداد در بین دستگاه های اجرایی این استان در زمینه ایجاد اشتغال مشاغل خانگی و کسب و کار خرد در سال93 تا 95، یادآور شد: در 11 ماهه نخست سال جاری کمیته امداد استان 53 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان پرداخت کرد که در این زمینه چهار هزار و 322 فرصت شغلی در شش شاخه اصلی کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی و فعالیت‌های صنعتی‌‌ و خدمات ایجاد شد.
وی با بیان اینکه 100 درصد اعتبار تخصیص یافته از محل صندوق اشتغال کمیته امداد جذب شده است، گفت: در همین مدت هزار و 629 طرح اشتغال با اعتبار 18 میلیارد و 24 میلیون تومان از طریق منابع صندوق اشتغال این نهاد اجرا شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان افزود: حوزه اشتغال و خودکفایی در مدیریت شهرستان ها پیش از اجرای طرح اشتغال نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی از قبیل مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی، پایدارسازی و توسعه، کارآفرینی و فنی و حرفه‌ای اقدام می‌کنند.

انتهای پیام

captcha