تخریب قبرستان یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی
کد خبر: 3699140
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
توسط نظامیان اسرائیلی صورت گرفت؛

تخریب قبرستان یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل ـ نظامیان رژیم صهیونیستی با هجوم به قبرستان مجاهدین واقع در «باب‌ الساهره» مسجد الاقصی، ضمن شکستن درب اصلی این قبرستان، اقدام به تخریب برخی قبور کردند.

تخریب قبرستان یکی از باب‌های مسجدالاقصی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری القدس العربی؛ بنا به اعلام شاهدان عینی، نظامیان اسرائیل صبح امروز(21 اسفندماه) با یورش به قبرستان مجاهدین واقع در «باب الساهره»(یکی از باب‌های مسجدالاقصی در بیت‌المقدس)، علائم و نوشته‌های برخی قبور را تخریب کردند.

براساس این گزارش، نظامیان صهیونیست به سکوی شهدای این قبرستان که دربردارنده آرامگاه شماری از شهدای فلسطینی است، یورش بردند. روز گذشته نیز یکی از نظامیان اسرائیل به این قبرستان یورش برد و اقدام به تصویربرداری از سکوی شهدای این قبرستان کرد.

این نخستین باری نیست که قبور مسلمانان مورد هجوم و یورش واقع می‌گردد و پیش از این مقبره‌های موجود در «باب الرحمة» و مقبره «مأمن‌الله» اواخر سال 2017 میلادی مورد یورش واقع شده‌ و نظامیان اسرائیلی درختان «باب الرحمه» را ریشه کن کرده بودند.

یادآور می‌شود که «باب الساهره» به عنوان یکی از مشهورترین قبرستان‌های مسلمانان در شهر قدس است که در شمال مسجدالاقصی  قرار دارد.

انتهای پیام

captcha