برپایی محفل انس با قرآن کریم با تلاوت استاد شعاعی
کد خبر: 3699176
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

برپایی محفل انس با قرآن کریم با تلاوت استاد شعاعی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ محفل انس با قرآن کریم با تلاوت استاد شعاعی و بیان تجربیات و خاطرات تبلیغ در کشور های مختلف، دیشب در مدرسه علمیه امام باقر(ع) برگزار شد.

برپایی محفل انس با قرآن کریم با تلاوت استاد شعاعی

به گزاش ایکنا از قم،‌ محفل انس با قرآن کریم با تلاوت استاد شعاعی و بیان خاطرات، و اجرای برنامه حفظ و تفسیر قرآن توسط نخبه قرآنی، علی امینی شب گذشته، 20 اسفندماه در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) قم برگزار شد.
در ادامه این محفل انس با قرآن، قاری بین المللی دکتر علی اصغر شعاعی نیز به تلاوت آیات قرآن و بیان مباحث آموزشی لحن و تجوید قرآن کریم پرداخت.
این استاد قرآن کریم با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی برای ترویج قرآن کریم بیان کرد: برای جذب جوانان و مردم به قرآن کریم باید بسیار دقیق به فرهنگ سازی بپردازیم. شنیدن صدای قرآن کریم باید مردم را به یاد ملکوت و خدا بیندازد اما فرهنگ غلط موجب شده است که مردم غالبا یاد مجلس ختم بیفتند. باید با گنجاندن شیوه های صحیح تبلیغ قرآن در کتب درسی و فیلم های سینمایی و ... کاری کنیم تا خاطرات مثبتی از قرآن کریم در ذهن جوانان ما شکل بگیرد.
وی با بیان تجربیات و خاطرات سفر خود به کشورهای اسلامی گفت: مسلمانان در کشورهای اوروپایی بسیار مشتاق به شنیدن آیات قرآن هستند و با وجود نبود استاد قرآن و امکانات قرآنی بیش از ما به تلاوت قرآن اهمیت می دهند. یا در کشور سودان، شرط اعطای مدرک دیپلم حفظ کل قرآن کریم است، و یکی از بالاترین آمار حافظ قرآن کریم را داراست.
این استاد قرآن کریم با تاکید بر نقش خانواده در تربیت فرزند گفت: خانواده مؤثرترین نقش را در تربیت فرزند و تشویق او به قرآن کریم دارد و جای تعجب بسیار دارد که خانواده ها فرزندان خود را به قرآن کریم دعوت نمیکنند اما توقع رشد و تربیت صحیح او را دارند. برای حل این مسئله باید نگرش مردم را عوض کنیم و به قرآن به عنوان کتاب زندگی و هدایتگر نگاه کنند.

انتهای پیام

captcha