رسانه‌ها گنجینه فرهنگی راهیان نور را تبیین کنند
کد خبر: 3699191
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

رسانه‌ها گنجینه فرهنگی راهیان نور را تبیین کنند

گروه اجتماعی- جانشین فرماندهی سپاه کربلای مازندران گفت: موضوع راهیان نور گنجینه‌ای ارزشمند فرهنگی و دارای لایه‌های ارزشی پنهانی است که باید توسط رسانه‌ها تبیین کنند.

به گزارش ایکنا مازندران حسین محمد رضایی جانشین فرماندهی سپاه کربلای مازندران عصر دیروز 20 اسفندماه در هم‌اندیشی با برخی از مدیران مسئول و سردبیران رسانه‌های استان مازندران، گفت: خبرنگاران افرادی مطالبه‌گر هستند که نقش مهمی در افزایش روح امید در جامعه دارند.

وی افزود: انقلاب اسلامی از آغاز تا کنون خدمات فراوانی به جامعه عرضه داشته و رسانه‌ها با یک مقایسه قبل و بعد از انقلاب خدمات نظام را برای مردم بازگو کنند.

رضایی تصریح کرد: اینکه رسانه‌ها فقط به نقاط تاریک بدون درنظر گرفتن نقاط مثبت بپردازند کار پسندیده‌ای نیست و بهتر است کمی ایجابی قلم بزنند و از چشم‌اندازها و معرفی افراد گمنامی خدمتگزار  و تشریح عملکردهای نظام منتشر کنند.

وی با بیان اینکه باید در حوزه فرهنگ آگاهی‌های لازم به مردم داده شود، افزود: موضوع راهیان نور گنجینه‌ای ارزشمند فرهنگی و دارای لایه‌های ارزشی پنهانی است که باید توسط رسانه‌ها تحلیل شود.

جانشین فرماندهی سپاه کربلای مازندران با اشاره به اعزام 40 هزار نفر به راهیان نور خبر داد و عنوان کرد: رسانه‌ها بدانند حرکت در مسیر اسلام و انقلاب سخت و ناهموار است و باید در این راه از خود استقامت به خرج دهند.
در ادامه محمد اسماعیل امامزاده مدیر مسئول بلاغ، گفت: خبرنگارانی که در حال حاضر قلم می‌زنند محصول یک تربیت نظام مند نبوده و نیاز است برای تربیت خبرنگار اقدامی جدی شود. 

وی افزود: رسانه‌ها باید به عملکرد مسئولان بپردازند و در این بازه به نقد و تحلیل روی آورند و از درج اخبار سطحی پرهیز کنند.

امامزاده  با اشاره به اینکه مطبوعات ما آینده پژوهی ندارد، افزود: رسانه‌ها در حین فعالیت خود در معرض صدها تهدید قرار دارند  و امروز جبهه رسانه انقلاب نیز دور از این تهدیدها نیست.

وی آموزش تکمیلی را نیاز رسانه‌های استان دانست و ادامه داد: دوره برگزاری آموزش‌های مقدماتی گذشته و باید در برگزاری آموزش‌های پیشرفته همت کرد.

امامزاده با بیان اینکه سپاه به دور از جهت‌گیری به همه رسانه‌ها نیازمند است، گفت: آن رسانه‌هایی که سطح تعامل بالایی با سپاه دارند نیاز است تا سپاه در اقتصاد رسانه‌ها هم به کمک آنها بیاید.

لازم به ذکر است در این نشست شکرالله رضازاده مدیر مسئول روزنامه حرف، مهرانگیز عباسی سرپرست فارس مازندران، حسین قربانی سرپرست تسنیم مازندران، الناز پاکنیا از روزنامه حرف،  علی پاداشی سردبیر ایکنا مازندران، عباسی مدیر مسئول پانا مازندران به ارائه نظرات خود در موضوع اطلاع رسانی در موضوع راهیان نور پرداختند. 

انتهای پیام

captcha