اهدای خون در روزهای پایانی سال را فراموش نکنیم
کد خبر: 3699211
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

اهدای خون در روزهای پایانی سال را فراموش نکنیم

گروه اجتماعی - مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی ضمن تأکید بر رعایت سنت حسنه اهدای خون، اظهار کرد: یکی از چالش‌های روزهای پایانی هر سال، کاهش ذخایر خون و فرآورده‌های خونی به دلیل کاهش مراجعه مردم به پایگاه های انتقال خون است، از همین رو از مردم خداجو می‌خواهیم که در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز، اهدای خون را فراموش نکنند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وب دا، دکترحمیدرضا اسلامی، مدیر کل انتقال خون استان خراسان رضوی، گفت: مردم استان با خیرخواهی و نیک اندیشی در امر خداپسندانه اهدای خون و با کسب بالاترین رتبه کشور در اهدای خون مستمر، ثابت کرده‌اند همچنان در کمک به همنوع خود بی‌همتا هستند، این خصلت انسانی باید در روزهای پایانی سال همچنان ادامه داشته باشد.
وی ابراز کرد: نیاز به خون در اوقات عادی سال، همیشگی و دائمی است اما فشردگی کارهای پزشکی و درمانی، انجام جراحی‌های بیشتر در روزهای قبل از تعطیلات و سوانح رانندگی در طول تعطیلات، نیاز به فرآورده‌های خونی را بیشتر می‌کند و نیاز است به ویژه در روزهای پایانی سال، شهروندان به ویژه اهداکنندگان مستمر خون، به این کار اقدام کنند.
دکتر اسلامی در ادامه بیان کرد: اهدای خون در ماه اسفند به طور معمول کاهش می‌یابد و این میزان کاهش در روزهای منتهی به نوروز مشهود می‌شود و به ویژه در ۲ هفته اول فروردین و سال نو نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به محدودیت زمانی در ذخیره فرآورده‌های خونی، گفت : گلبول قرمز بین ۳۵ تا ۴۲ روز و پلاکت حداکثر تا سه روز قابل ذخیره سازی و استفاده است، این در حالی است که تصادفات در تعطیلات نوروز و مسافرت هموطنان در یک بازه زمانی طولانی رخ می‌دهد و نیاز به خون در این بازه زمانی باید مدنظر باشد.
مدیر کل انتقال خون استان با تأکید بر اینکه شهروندان اهدای خون را در روزهای پایانی سال فراموش نکنند، عنوان کرد : باید به این فرهنگسازی برسیم که در آستانه چهارشنبه آخرسال بهتر است به جای آسیب به همنوعان، به کمک همنوعان بشتابیم و با اهدای خون، سلامت و روند درمانی هموطنانمان را سرعت بخشیم.

انتهای پیام

captcha