قدمگاه رضوی؛ میزبان زائران و گردشگران نوروزی
کد خبر: 3699216
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

قدمگاه رضوی؛ میزبان زائران و گردشگران نوروزی

گروه شهرستان‌ها- بقعه قدمگاه رضوی که قدمت آن به سال 200 هجری قمری برمی‌گردد و مکانی است که حضرت رضا(ع) در آن اقامت داشتند، همزمان با ایام نوروز میزبان زائران و گردشگران نوروزی است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، بقعه قدمگاه رضوی که قدمت آن به سال 200 هجری قمری برمی‌گردد و مکانی است که حضرت رضا(ع) در آن اقامت داشتند، همزمان با ایام نوروز میزبان زائران و گردشگران نوروزی است.

تقی نوروزی، عضو هیئت امنای بقعه قدمگاه رضوی در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: بنای فعلی این بقعه حدود ۴۰۰ سال قبل در زمان صفویان ساخته می‌شود که زائران از آن زمان برای تیمم و تبرک محل قدوم مبارک حضرت به قدمگاه مشرف می‌شوند.

بقعه قدمگاه رضوی پذيراي زائران و گردشگران نوروزي

وی با بیان اینکه چشمه آبی از زمانی که امام رضا(ع) در این محل بودند و با آن وضو می‌گرفتند، تاکنون جاری است، اظهار کرد: مساحت بقعه و باغی که بقعه در آن واقع شده، حدود هفت هکتار است.

نوروزی، تعداد زائرانی که در ایام نوروز به بقعه متبرکه مشرف می‌شوند را بیش از ۲۰ هزار نفر در روز عنوان کرد و گفت: برای اقامت این زائران ۲۰ غرفه در محوطه باغ وجود دارد، ولی به لحاظ بحث میراث فرهنگی نمی‌توان در محوطه باغ محل جدیدی برای اقامت احداث کرد؛ به همین دلیل دو قطعه زمین برای احداث زائرسرا در نزدیکی باغ خریداری شده است.

بقعه قدمگاه رضوی پذيراي زائران و گردشگران نوروزي

وی افزود: زمینی هم در فاصله دو کیلومتری از بقعه متبرکه برای احداث دارالقرآن توسط خیّر وقف شده که در طبقه بالای آن، هشت سوئیت جهت اسکان زائران، اختصاص خواهد یافت. البته از مسجد و حسینیه‌ای که ۱۲ سال قبل در ضلع غربی باغ احداث شده نیز جهت اقامت استفاده می‌شود.

بقعه قدمگاه رضوی پذيراي زائران و گردشگران نوروزي

نوروزی با اشاره به اجرای برنامه‌های نوروزی از ۲۵ اسفندماه، افزود: غرفه‌های معرفت، مشاوره، وقف، عفاف و حجاب، پاسخگویی به مسائل شرعی و غرفه‌ای نیز برای کودکان دایر خواهد شد و ایستگاه صلواتی هم به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهد کرد.

بقعه قدمگاه رضوی پذيراي زائران و گردشگران نوروزي

captcha