بستر سازی برای مطالعه با اجرای طرح کتابخانه گردی در استان اردبیل
کد خبر: 3699238
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

بستر سازی برای مطالعه با اجرای طرح کتابخانه گردی در استان اردبیل

گروه اجتماعی- رباب عزیزخانی اجرای طرح کتابخانه گردی را بستر ساز حضور اقشار مختلف در کتابخانه های عمومی و زمینه سازی برای گرایش مردم به مطالعه دانست.

به گزارش ایکنا از اردبیل، رباب عزیز خانی با اشاره به استقبال قابل توجه اقشار مختلف مردم و مسئولین از اجرای طرح کتابخانه گردی در کتابخانه های عمومی استان اظهار کرد: در چهاردهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور (17 اسفند) کتابخانه های عمومی استان با اجرای طرح کتابخانه گردی همزمان با سراسر کشور میزبان اهالی علم و فرهنگ در سطح کتابخانه های منتخب استان بودند.
وی با شاره به انتخاب یک باب کتابخانه از هر شهرستان برای اجرای این طرح خاطر نشان کرد؛ بحمدالله از اول صبح روز 17 اسفند ماه شاهد حضور قشر های مختلف مردم در ده باب از کتابخانه ای عمومی استان بودیم و همکاران ما در سطح استان با برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی از جمله قصه گویی برای کودکان، حافظ خوانی، اجرای نمایش های عروسکی، نشست های کتاب خوانی و شعر خوانی و همچنین عضویت رایگان و چندین برنامه فرهنگی دیگر به استقبال مراجعان کتابخانه های عمومی رفته بودند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم و مسئولین در این مراسم حضور ائمه جمعه و جماعت شهرستانها، نمایندگان مجلس، معاون سیاسی امنیتی استاندار و همچنین نویسندگان و شخصیت های برجسته فرهنگی در کتابخانه های عمومی را مغتنم دانست و افزود؛ حضور چهره های برجسته فرهنگی موجب تشویق سایر اقشار نیز برای نیل به کتاب و کتاب خوانی خواهد شد.
عزیزخانی در ادامه سخنان خود یکی از راههای مقابله با آسیب های اجتماعی را توجه بیش از پیش به مطالعه کتاب دانست و خاطر نشان کرد؛ تربیت نسل فهیم و فرهیخته در گرو آگاهی بخشی از طریق کتاب ها میسر خواهد شد و خانواده ها در این زمینه نقش محوری و اصلی را برعهده دارند.
وی با اشاره با حضور خانواده های متعدد به همراه فرزندان در کتابخانه های عمومی همزمان با اجرای طرح کتابخانه گردی یادآور شد: عادت به مطالعه باید از دوران کودکی در فرزندان ما نهادینه شود و حضور خانواده ها در کتابخانه ها و همچنین مطالعه کتاب در بین اعضای بزرگسال خانواده نقش تعیین کننده ای در کتاب خوان شدن فرزندان دارد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های لازم در اکثر نقاط شهری و بعضی از روستا ها تصریح کرد؛ در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و خیرین در حوزه های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری فعالیت های فرهنگی و کتابخانه ای را در نقاط محتلف استان توسعه دهیم.
انتهای پیام

captcha